Összekaptál egy családtagoddal, munkahelyi gondjaid vannak, vagy más miatt vagy rosszkedvű és feszült? Bármi legyen is a lehangoltság oka, ideje tenni ellene, mégpedig úgy, hogy növeled a szervezetedben a boldogsághormonok szintjét.

3 tipp, hogy több boldogsághormont termeljen a tested

Több hormont is szokás boldogsághormon néven emlegetni: az endorfin, a szerotonin, az oxitocin is ide tartozik. Az endorfin enyhíti a fájdalomérzetet, örömérzést kelt. Az oxitocin nagy mennyiségben termelődik a szexuális együttlét során, és kiválóan oldja a stresszt. A szerotonin emelkedett állapotot hoz létre, hatására boldogabbnak, derűsebbnek érezhetjük magunkat. Nézzük, milyen természetes módszerekkel növelheted a boldogsághormon termelődését!

 

1. Rendszeres mozgás

A testedzés is egyfajta stressz a szervezet számára. Ha az edzés az erőnlétnek megfelelő erősségű és idejű, akkor a szervezet alkalmazkodik a rendszeres stresszhez, és a stresszválaszban részt vevő anyagok – mint például a szerotonin, a dopamin, az endorfin és a noradrenalin – termelését növelni fogja. Így a sport hosszú távon jótékonyan hat az idegrendszerre, segít a depresszió leküzdésében, a stressz kezelésében, energikusabbá és jókedvűvé tesz. Meglepő módon nem kell órákat szenvedni a jótékony hatásokért: a Vermonti Egyetem kutatói szerint egy 20 perces edzés akár 12 órán át is éreztetheti pozitív hatását.

DF-tipp:

Válassz olyan mozgásformát, amelyet igazán élvezel, és ami a legjobban illik a személyiségedhez!

 

Egy különleges állapot: flow-élmény a sportban

 

2. Kiegyensúlyozott táplálkozás

Megfelelő stratégia lehet a szerotonin növelésére, ha figyelsz a táplálkozásra. A kellő mennyiségű triptofánt tartalmazó élelmiszerek ugyanis ellátják a szervezetet ezzel az esszenciális aminosavval, amely segít növelni a szerotoninszintet. Ilyen ételek többek között a földimogyoró, a tökmag, a szezámmag, a csirke- és pulykahús, a hal és a kemény sajtok (ementáli, edami, gouda). Szénhidrátokkal együtt fogyasztva a hatásuk fokozódik. A B6-vitaminban gazdag étrend (teljes kiőrlésű gabonák, hal, zöldségek) szintén segítik e boldogsághormon termelődését.

DF-tipp:

Mértékkel (!) fogyasztva a magas kakaótartalmú csokoládé is jótékony megoldás lehangoltság, szomorúság ellen.

 

Gombóc Artúr kedvencei – Csoki kisokos

 

3. Meditáció

A mozgáshoz hasonlóan a meditációnak is rengeteg pozitív hatása ismert. Az emberek többsége sajnos hajlamos a túlzott aggódásra, feszültségre, ami megzavarja a tudatot, és negatív hatással van a mentális egészségre. A meditáció és a tudatos jelenlét elengedhetetlen a lelki egészséghez. A meditálás növeli a tudatosságot, és lecsendesít. A depresszió tüneteit már egy 30 perces gyakorlat is csökkentheti.

DF-tipp:

A meditálást is tanulni kell. Nincs semmi gond, ha eleinte beleszunnyadsz a gyakorlatba, majd fokozatosan megtanulsz ébren maradni, miközben a meditációt végzed.

 

További segítők

Mi növeli még a boldogsághormon termelődését? Természetesen a fény! A napfény – megfelelő mennyiségben, és semmiképp sem túlzásba esve – számos gyógyító előnnyel bír. A masszázsnak, a szaunázásnak, a gőzfürdőnek és persze a sok nevetésnek is boldogságot okozó hatást tulajdonítanak.

 

EZ IS ÉRDEKELHET:

Hozzászólások

Mit lehet tenni, ha a változókorban felszaladnak a kilók?
Olvasónk levelére Czanik Krisztián szakértő válaszolt.
Tényleg olyan fontos, hogy jól mutass bikiniben?
A tavasz beköszöntével sokan hetente négyszer megrohamozzák a hozzájuk legközelebb eső konditermet és beindul a szigorú diétagépezet is. Miért? Mert jön a bikiniszezon! Csak bikiniben?
Jön a nyár: íme az otthoni lábápolás titka
Az állandó rohanásban gyakran mostohán bánunk lábfejünkkel. Sarkunk kiszárad, berepedezik, körmeink elhanyagoltak. Itt az ideje, hogy rendbe szedjük magunk, lassan kezdődik a szandál szezon!
Liszt és cukor nélkül készül ez a szuper csokis muffin
A csoki és a banán remek párost alkot a muffinban is! Ráadásul ezt a finomságot gluténérzékenyek is bátran fogyaszthatják.
Nem akarsz öregedni? Mutatjuk, mit érdemes enni!
Mindenki sokáig akar élni – ez nem újdonság. Na de nem mindegy, hogy milyen testben öregszik meg az ember!
Végre itt a friss spenót: így egyél többet belőle
Itt a spenótszezon, de szerencsére ebből a zöldségből nem csak főzeléket készíthetünk.
Megérkezett a legújabb Mamma mia edzés! Ezt imádni fogod
Az Abba zenéjére mozogni egyszerűen magával ragadó, biztos, hogy edzés közben végig fülig ér majd a szád. Vedd fel a sportcipőd és mehet!
Így készítsd fel a testedet a nyárra
Nyáron könnyen leég a bőr, megjelennek a máj és pigment foltok és mélyülnek a ráncok, de megfelelő étkezéssel fel lehet készíteni a testet és mindezt el lehet kerülni.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.