Antioxidánsokban, vitaminokban, ásványi anyagokban gazdagok, mindemellett nagyon finomak is. A bogyós gyümölcsök szezonjában érdemes belőlük rendszeresen fogyasztani, önmagukban – és persze desszertek főszereplőjeként is!

Bogyós gyümölcsök: az egészségünk apró őrei + Top 3 sütemény

Tulajdonképpen mindegy, hogy melyiket választod, a szedret, a málnát, az áfonyát, a ribizlit, az epret, biztosra mész! A bogyós gyümölcsök szuperegészségesek, ráadásul rendkívül alacsony a kalóriatartalmuk. A bennük lévő antioxidánsok segítenek hatástalanítani a káros szabad gyököket a szervezetben, ezáltal fontos szerepet játszanak az egészség megőrzésében, és „késleltetik” az öregedés folyamatának látható jeleinek felbukkanását. Ha eddig nem szerepeltek a bogyós gyümölcsök az étrendedben, érdemes minél gyakrabban becsempészni (szezonon kívül akár a fagyasztott változatukat is!).

 

Áfonya

A fekete áfonyában található számos antioxidáns hatóanyag fokozott védelmet biztosít a szervezet számára. Jótékonyan hat a szív és az érrendszer egészségére, az idegrendszerre, a vércukorszintre, a gyomor- és bélrendszerre. A belőle készült leves segít a húgyutak egészségének megőrzésében.

 

Ribizli

Sok C-vitamint tartalmaz, emellett B1-, B2-, B6-, valamint E-vitamin van benne említendő mennyiségben. Tumorellenes hatását flavonoidjainak és béta-karotinjának köszönheti. Gazdag nátriumban, kalciumban, káliumban, foszforban, magnéziumban és vasban.

 

Szeder

A szeder tápanyagtartalma hasonló a málnáéhoz, de szénhidrát- és növényirost-, illetve pektintartalma nagyobb, C-vitamin- és gyümölcssavtartalma pedig valamivel alacsonyabb. Gazdag antioxidáns flavonoidokban. A leveléből készült tea jó salaktalanító, vércukorszint-csökkentő. Főzete gyulladásgátló, jótékonyan hat a szájnyálkahártya- és fogínygyulladásra.

 

Málna

Magas a C-vitamin-tartalma, de megtalálható benne a B1-, B2-vitamin és az A-provitamin is. Sok flavonoidot (antioxidánst) is tartalmaz, de gazdag gyümölcssavakban, cserzőanyagokban, növényi rostokban, pektinben. Fogyasztása segít a vércukor szinten tartásában, csökkenti a magas vérnyomást, a menstruációs zavarokat. Levele jó lázcsillapító.

 

Receptajánló: Bogyós gyümölcsös sütemények

Nagy kedvenceink a bogyós gyümölcsök, ami nem is csoda, hiszen magukban is fenségesek, de az édességeket is egy csapásra különlegessé teszik, legyen szó akár sajttortáról, morzsasütiről, egyszerű kevert süteményekről, fagylaltokrók, parfékről és még hosszan sorolhatnánk. Íme, néhány egészséges és isteni finom sütemény a főszereplésükkel: csak kattints a fogás nevére a receptért!

Áfonyás-citromos sajttorta

alacsony szénhidráttartalmú süti sajttorta bogyós gyümölcsök

Fotó: Shutterstock

 

Epres morzsasüti

epres morzsasüti

Fotó: Shutterstock

 

Málnás süti

málnás süti bogyós gyümölcsök

Fotó: Shutterstock

 

EZ IS ÉRDEKELHET:

Hozzászólások

Top 5 őszi szépségtipp, hogy ne csak nyáron ragyogj
A hűvösebb, hidegebb időben már nehezebb megőrizni a nyáron „megszerzett” tündöklő külsőt – ha csak nem követünk néhány alapvető bőrápolási tanácsot.
Gyógyító kedvenceink – Így segít az állatasszisztált terápia
A jelenlétük, a látványuk már önmagában kedvező hatással van a kedélyállapotunkra, és a segítségükkel könnyebben átvészelhetjük életünk válságos időszakait. A szakértő elmondja, miként működik az állatasszisztált terápia.
Te is összevissza eszel, ha zsúfolt és nehéz napod van? Szakértőnk tippjei segíthetnek
A pörgős, terhelt, rohanós napokon bizony nehéz odafigyelni a kiegyensúlyozott táplálkozásra – ez pedig pluszkilókat eredményezhet. Ennek elkerüléséhez adunk néhány tanácsot.
Keresztirányú gyakorlatok Béres Alexandrával (videó)
A keresztirányú mozgásmintákat már korán elsajátítjuk a kúszással és a mászással. Ezek a mozdulatok segítik a jobb és a bal agyfélteke összehangolt működését, az idegrendszer megfelelő munkáját!
Megjelent a Diéta és Fitnesz legújabb lapszáma!
Hogyan készülj fel a hidegebb őszi időszakra? Valóban csodaszer a kollagén? Többek között erről is olvashatsz a legfrissebb Diéta és Fitnesz magazinban.
„Borzasztó érzés” – Csalók élnek vissza Makány Márta nevével és fogyásával
A divattervező fantasztikus fogyásának történetét az egész ország megismerhette, de Márta öröme mostanában nem felhőtlen: csalók áldozatává vált.
Laktató főétel fogyni vágyóknak: kölessel rakott kelkáposzta (videó)
Hosszú ideig eltelít, egészséges, nagyon finom, belefér a testsúlycsökkentő étrendbe is, és alig több mint 440 kalóriát tartalmaz. Érdemes kipróbálni!
Hogy működik? Energiafelhasználás sport közben
Honnan nyerjük az energiát a testmozgás során, és mire van szüksége a szervezetünknek a különböző típusú edzések alatt? Szakértőnk válaszol.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.