A fehérje az egyik létfontosságú tápanyag a mindennapjainkban. A jó minőségű fehérjéknek sokféle szerepük van. Erősítik az immunrendszert, építik az izmokat, szépítik a bőrt és még sorolhatnánk. Ha azonban a test nem jut elegendő mennyiségű proteinhez, annak komoly testi, fizikai tünetei lehetnek. Olyanok, amelyekre talán nem is gondolsz. Az alábbi 5 tünet közül már tapasztaltad valamelyiket?

5 fontos jel, hogy több fehérjét kell enned

Édességre éhezel

A fehérjehiány egyik legfontosabb jele az állandó édesség vagy szénhidrát iránti sóvárgás. Ha úgy érzed, egyfolytában csokoládét és péksüteményt ennél, ennek ellenére mégis állandóan éhes vagy és szinte soha nem tudsz jóllakni, akkor felül kell vizsgálni mindennapos étkezési szokásaidat. A fehérje egyik fontos szerepe, hogy előidézze a jóllakottság érzését. A teltségérzet kialakulásáért az összes főétkezésnek tartalmaznia kell megfelelő mennyiségű, minőségi fehérjét. A protein teltségérzetet idéz elő és stabilizálja a vércukorszintet. Ha a vércukorszint nem ingadozik, stabil marad, akkor nem győz le a farkaséhség és a cukorsóvárgás. Kezdd a reggelt tojással, tejjel, joghurttal, sovány sonkaféleséggel, ebédre fogyassz valamilyen sovány húst, vacsorára pedig sovány tejterméket. Ha mégis éhesnek érzed magad, édesség helyett natúr magvakkal csillapítsd az éhséget.

Állandóan fáradt vagy

A protein nem csak az éhségérzetet csillapítja, de segít elkerülni a krónikus fáradtságot is. Ha egyfolytában fáradtnak, kimerültnek, esetleg feszültnek érzed magad, ne fogd egyből a tavaszi, nyári vagy a téli fáradtságra. Meglehet, az aktuális évszaknak semmi köze a közérzetedhez. Ha az étrend nem tartalmaz megfelelő mennyiségű fehérjét, akkor az idegrendszere nem jut elegendő mennyiségű tápanyaghoz és energiához, ettől pedig könnyen érezheted úgy mgad, mint akiben lemerült az elem. Igyekezz minél több, ómega 3 zsírsavban gazdag fehérjét fogyasztani, olyat, mint a tengeri halak, az avokádó, az extraszűz olívaolaj vagy az olajos magvak. Az ómega zsírsavak különösen jótékonyan hatnak az idegrendszerre, szerotonint szabadítanak fel, amelytől nyugodtabbnak érezheted magad.

protein, fehérje

Fotó: Shutterstock

Hajhullás bizony, a hajhullásnak mindig valamilyen komoly testi vagy lelki oka van. Amennyiben kizárható a fejbőr betegsége – mint a gombásodás, korpásodás, fertőzés – és megmagyarázható lelki okokkal sem tudunk számolni – mint a depresszió –, akkor keresd a hibát az étrendedben. Amennyiben a haj eddig egészséges volt és a hajhullás viszonylag hirtelen és gyorsan következett be, akkor építs be az étrendbe minél több ómega 3 zsírsavban gazdag fehérjét, ezek ugyanis minden egyes sejtet, még a hajhagymákat is regenerálják, segítenek megelőzni a fertőzéses megbetegedéseket, és antibiotikus, gyulladáscsökkentő hatásuk van. Különösen jók az olajos halak, de szedhet halolajat vagy halolajkapszulát is étrend-kiegészítőként.

Gyengének érzed magad

Fizikailag és szó szerint. Vizsgáld meg az izmaidat. Ha egyáltalán nem tónusosak, renyhék és puhák, ez már eleve intő jel. Ám ha a mindennapokban problémát okoz kicsit nehezebb tárgyak, csomagok megemelése, ha nem bírsz hosszasabban cipekedni, a végtagjaid hamar elfáradnak, ez azt jelenti, hogy az izmaid gyengék, nem tudnak épülni, építkezni, ennek pedig fehérjehiány az oka. Az izmok alapvetően fehérjéből építkeznek, táplálkoznak. Ha nem viszel be a szervezetbe elegendő proteint, az izmoknak nincs miből energiát és tápanyagot nyerni. Fogyassz reggelente egészséges, sovány tejből, joghurtból és banánból készült, erősítő turmixot!

EZ IS ÉRDEKELHET:

Hozzászólások

Ezek is érdekelhetnek

5 durva jel, hogy nem eszel elég proteint
Nem csak a testépítőknek fontos a megfelelő mennyiségű fehérjebevitel. Ha hiányzik ez a fontos makromolekula a szervezetből, az problémákhoz vezethet. Öt figyelmeztető jel, amit tapasztalva érdemes jobban odafigyelni a proteinbevitelre.
Hogyan alakítsuk az egészséges életmódot és a testmozgást szakmai hivatássá
Az egészséges életmód és testmozgás szenvedélyének szakmai hivatássá tételéhez elengedhetetlen a személyes elköteleződés, a szakmai képzések megszerzése, és a gyakorlati tapasztalatok gyűjtése. Fontos a folyamatos tanulás, a hálózatépítés, valamint egy erős személyes márkának és jelenlétnek a kialakítása a sikeres edzői karrier érdekében. Ha rendelkezel a megfelelő személyiségjegyekkel és hajlandó vagy energiát fektetni céljaid elérésébe, sikeres karriert építhetsz ebben a növekvő ágazatban.
Íme egy olcsó gyógynövény, ami minden nőnek kötelező
A mai kor embere minden olyan betegségre fogyaszthatja ezt az egyszerű gyógynövényt, ahol görcsoldásra és gyulladáscsökkentésre van szükség.
Cukormentes raffaello golyó lesz a húsvéti asztal sztárja
Ez az isteni desszertet gyorsan, sütés nélkül elkészítheted, ha hirtelen vendégeket vársz, vagy csak hirtelen szeretnél összedobni valami finomat
Mik az elegáns öltözködés alapjai: útmutató nőnek és férfiaknak
Az elegáns öltözködés a hétköznapok és az ünnepi alkalmak során is fontos lehet. Ennek szabályai számtalan apróságból tevődnek össze. A legfőbb pillére mindennek természetesen az öltöny, kosztüm, szoknya, nadrág vagy ing, amely kapcsán bátran fordulhatsz a MrSale Öltönyüzlethez. De tudtad, hogy ezen felül még számos más dologra is szükség lesz a tökéletes megjelenéshez?
10 dolog, amit soha ne titkolj el az orvosod elől
Amikor valamilyen panasszal felkeressük az orvosunkat, azzal a szándékkal tesszük, hogy segítséget kapjunk. Erre azonban csak akkor van esélyünk, ha a kérdéseire őszintén válaszolunk.
Gazdag tojásos reggeli tavaszra, ha diétázol
A tojás rengeteg ásványi anyagot tartalmaz, például foszfort, cinket, kalciumot, vasat és cinket, emellett pedig vitaminokban is gazdag. Így rengeteg hasznos anyaghoz juthat a szervezeted a diéta közben amellett, hogy gyorsan megszabadulhatsz a súlyfeleslegtől.
Olcsó magyar zöldség, amivel sokkal könnyebb a diéta
Levesbe ízesítőként, délutáni rágcsálnivalónak fogyókúra esetén, smoothie-ba keverve – bárhogyan fogyasztjuk is, a zeller egészséges és finom zöldség. Telis-tele van tápanyagokkal, vitaminokkal.

Ajánlataink

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.