Gyakran előfordul, hogy a sikertelen fogyókúra hátterében valamilyen lelki ok áll. Most a leggyakoribb helyzetekre szeretnénk megoldást kínálni.

Nem sikerül lefogyni? 5 pszichés gát, amit fel kell számolnod!

 

fogyás

Fotó: Shutterstock

AZ OK: MAGÁNY

Az étkezés mindig vigaszt nyúlt, mikor egyedül érzi magát. Ám a jó érzés csak addig tart, amíg el nem fogy a nassolnivaló.

Mi a megoldás? Próbálj ki önismereti gyakorlatokat, mert sokat segíthetnek! Jegyezd fel a jó tulajdonságaidat, és tudatosítsd magában, hogy egy szeretetre méltó ember vagy, akivel jóban lenni ajándék. A magányosság a kapcsolati – és nem csak párkapcsolat! – problémákra vezethetők vissza. Előfordulhat például, hogy annyira el vagy foglalva a saját életeddel, hogy másoknak már nem is hagysz helyet benne. Gondolkodj el azon, hogy kinek esne jól, ha felhívnád, vagy kin segíthetnél, akár társadalmi munkában is.

AZ OK: AZ ÉTEL MINT JUTALOM

Már gyerekkorodban hozzászoktál ahhoz, hogy ha szép eredményt érsz el, édességgel jutalmaznak. Így, ha felnőttként dicséretet kapsz, jól teljesítesz a munkájában vagy keményen végigdolgozod a napot, este finom, de nem igazán alakkímélő nasikkal ajándékozod meg magad.

 

 

Mi a megoldás? Cseréld le az ehető jutalmakat másra! Koncentrálj arra, mi az, ami a testednek és a lelkednek egyaránt jót tesz. Egy izgalmas könyv? Egy forró fürdő? Egy csésze illatosan gőzölgő gyümölcstea? Jutalmazd meg magad valami ilyesmivel!

+1 tipp: Tedd félre minden nap, egy héten át azt a pénzt, amit nassolnivalóra (csokira, chispre, jégkrémre, kekszre stb.) költenél. Hét végén menj el belőle moziba, vagy vegyél magadnak egy csinos kiegészítőt!

AZ OK: MEGSZOKÁS

Esténként általában kényelmesen elhelyezkedsz a kanapén, nézed a kedvenc tévéműsoraidat – és közben nassolsz. Ez a tevékenység a te kis rituáléd, ami szervesen hozzátartozik a mindennapjaidhoz.

Mi a megoldás? A tévézés és a nassolás összekapcsolódott egymással az agyadban, azaz amint a távirányító után nyúlsz, azonnal úgy érzed, ropogtatnod kell valamit. De le lehet győzni ezt a függőséget: 2-3 héten át tévézés helyett inkább olvass, társasozz, vagy menj el mozogni az esti tévézés helyett!

AZ OK: STRESSZ

Egész nap rohansz, a rengeteg teendő teljesen elborít, sok stressz ér a munkád során – közben be-bekapsz valamilyen kalóriadús falatot, ami kicsit megnyugtat, és oldja a feszültséget. A valódi megoldás azonban a stressz kiküszöbölése lenne, hiszen az állandó idegeskedés rendkívüli módon megterheli a szervezetet.

Mi a megoldás? Jól bevált stresszoldó módszer a rendszeres testmozgás, ami ráadásul a feszültség miatt jelentkező farkaséhség ellen is hatásos. Ha csak 15-20 perced akad reggel vagy este a kocogásra, már attól is kitisztulhat a fejed, és a nassolási vágy is elmúlik. Sokat segíthetnek még a meditációs és a jógagyakorlatok.

+1 tipp: Amikor úgy érzed, annyira feszült vagy, hogy már alig bírod, a csokievés helyett végezz el pár légzőgyakorlatot. Az a lényeg, hogy 5-10 percig csak önmagadra koncentrálj!

AZ OK: UNALOM

Az evésnek sok előnye van, többek között élvezetet, élményt, elfoglaltságot is jelent, és eltereli az ember figyelmét arról, hogy unatkozik. Persze, ez egy ördögi kör.

Mi a megoldás? Az unalom legjobb ellenszere a konkrét célok kitűzése. Ezek elérését lépésről lépésre meg lehet tervezni. Mire vágysz? Szeretnél újra nyelvet tanulni? Szívesen festenél? Többet akarsz mozogni az egészséged érdekében, de eddig még nem jutott rá időd? Érdemes írni egy listát arról, hogy korábban miért nem valósulhatott meg a cél, aztán alaposan átgondolni, hogy most milyen lépések szükségesek. Tűzd ki a céldátumot is, így biztosan nem marad időd unatkozni!

 

EZ IS ÉRDEKELHET:

 

Hozzászólások

Újulj meg kortyról kortyra
Jótékony hatásai már pár óra után érezhetőek, hosszú távon teljesen átformálja az életed a napi szintű optimális mennyiségű vízfogyasztás.
Gyors csirkemellcsíkok vacsorára: ettől nem fogsz hízni
Gyakran belefuthatunk olyan véleményekbe, hogy a csirkehús kissé unalmas, könnyen kiszárad, nem túl karakteres ízű…
Pörögj fel hóban-fagyban! Serkentsd télen is az anyagcseréd
Télen nem csak az időjárás, de az életmódunk is drasztikusan megváltozik. Kevesebbet sportolunk, hiszen a hidegben kinek van kedve futni, úszni vagy lemenni az edzőterembe.
Ismerd meg a teákat, és könnyebben elindul a fogyás!
Ha a kilókkal küzdesz, akkor biztosan pontosan tudod, mennyit jelent, ha odafigyelsz a táplálkozásodra, lemondasz a szénhidrátról és természetesen mozgással is segíted a diétádat.
Cukormentes kókuszkeksz, ebből bármennyit ehetsz
Reggelire és kávé mellé is remek. Glutén,- és laktózmentes. Elkészítése gyors és könnyű. Bárhová magaddal viheted, Így mindig lesz nálad egy kis diétás nasi.
Itt a nagy krumplidiéta – 1 hét, mínusz 2 kiló!
Már csak egy-két heted maradt, hogy megszabadulj némi súlyfeleslegtől? Akár 7 nap is elegendő lehet, hogy leadj pár pluszkilót: segít a burgonyadiéta!
Viszlát, téli túlsúly! Mutatjuk a legjobb diétás trükköket
Az a sok ünnep és ünnepi lakoma. Az a sok hosszú, hideg téli nap és este, amikor forró kakaóval kényeztetjük magunkat. Ezek az apró bűnök tavaszra megteszik ám a hatásukat. De még nem késő! Talán ez az utolsó pillanat, hogy megállítsuk az alattomos, téli kilókat, amelyek feltartóztathatatlanul telepednek ránk.
A legszebb téli kirándulóhelyek, ha hétvégén nem akarsz otthon ülni
Tagadhatatlanul jó puha pokrócba burkolózva, forró teát szürcsölgetve ücsörögni a kedvenc fotelünkben otthon. Ám télen is érdemes rászánni magad egy kirándulásra, mert szebbnél-szebb élményben lehet részed.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.