Gyakran előfordul, hogy a sikertelen fogyókúra hátterében valamilyen lelki ok áll. Most a leggyakoribb helyzetekre szeretnénk megoldást kínálni.

Nem sikerül lefogyni? 5 pszichés gát, amit fel kell számolnod!

 

fogyás

Fotó: Shutterstock

AZ OK: MAGÁNY

Az étkezés mindig vigaszt nyúlt, mikor egyedül érzi magát. Ám a jó érzés csak addig tart, amíg el nem fogy a nassolnivaló.

Mi a megoldás? Próbálj ki önismereti gyakorlatokat, mert sokat segíthetnek! Jegyezd fel a jó tulajdonságaidat, és tudatosítsd magában, hogy egy szeretetre méltó ember vagy, akivel jóban lenni ajándék. A magányosság a kapcsolati – és nem csak párkapcsolat! – problémákra vezethetők vissza. Előfordulhat például, hogy annyira el vagy foglalva a saját életeddel, hogy másoknak már nem is hagysz helyet benne. Gondolkodj el azon, hogy kinek esne jól, ha felhívnád, vagy kin segíthetnél, akár társadalmi munkában is.

AZ OK: AZ ÉTEL MINT JUTALOM

Már gyerekkorodban hozzászoktál ahhoz, hogy ha szép eredményt érsz el, édességgel jutalmaznak. Így, ha felnőttként dicséretet kapsz, jól teljesítesz a munkájában vagy keményen végigdolgozod a napot, este finom, de nem igazán alakkímélő nasikkal ajándékozod meg magad.

 

 

Mi a megoldás? Cseréld le az ehető jutalmakat másra! Koncentrálj arra, mi az, ami a testednek és a lelkednek egyaránt jót tesz. Egy izgalmas könyv? Egy forró fürdő? Egy csésze illatosan gőzölgő gyümölcstea? Jutalmazd meg magad valami ilyesmivel!

+1 tipp: Tedd félre minden nap, egy héten át azt a pénzt, amit nassolnivalóra (csokira, chispre, jégkrémre, kekszre stb.) költenél. Hét végén menj el belőle moziba, vagy vegyél magadnak egy csinos kiegészítőt!

AZ OK: MEGSZOKÁS

Esténként általában kényelmesen elhelyezkedsz a kanapén, nézed a kedvenc tévéműsoraidat – és közben nassolsz. Ez a tevékenység a te kis rituáléd, ami szervesen hozzátartozik a mindennapjaidhoz.

Mi a megoldás? A tévézés és a nassolás összekapcsolódott egymással az agyadban, azaz amint a távirányító után nyúlsz, azonnal úgy érzed, ropogtatnod kell valamit. De le lehet győzni ezt a függőséget: 2-3 héten át tévézés helyett inkább olvass, társasozz, vagy menj el mozogni az esti tévézés helyett!

AZ OK: STRESSZ

Egész nap rohansz, a rengeteg teendő teljesen elborít, sok stressz ér a munkád során – közben be-bekapsz valamilyen kalóriadús falatot, ami kicsit megnyugtat, és oldja a feszültséget. A valódi megoldás azonban a stressz kiküszöbölése lenne, hiszen az állandó idegeskedés rendkívüli módon megterheli a szervezetet.

Mi a megoldás? Jól bevált stresszoldó módszer a rendszeres testmozgás, ami ráadásul a feszültség miatt jelentkező farkaséhség ellen is hatásos. Ha csak 15-20 perced akad reggel vagy este a kocogásra, már attól is kitisztulhat a fejed, és a nassolási vágy is elmúlik. Sokat segíthetnek még a meditációs és a jógagyakorlatok.

+1 tipp: Amikor úgy érzed, annyira feszült vagy, hogy már alig bírod, a csokievés helyett végezz el pár légzőgyakorlatot. Az a lényeg, hogy 5-10 percig csak önmagadra koncentrálj!

AZ OK: UNALOM

Az evésnek sok előnye van, többek között élvezetet, élményt, elfoglaltságot is jelent, és eltereli az ember figyelmét arról, hogy unatkozik. Persze, ez egy ördögi kör.

Mi a megoldás? Az unalom legjobb ellenszere a konkrét célok kitűzése. Ezek elérését lépésről lépésre meg lehet tervezni. Mire vágysz? Szeretnél újra nyelvet tanulni? Szívesen festenél? Többet akarsz mozogni az egészséged érdekében, de eddig még nem jutott rá időd? Érdemes írni egy listát arról, hogy korábban miért nem valósulhatott meg a cél, aztán alaposan átgondolni, hogy most milyen lépések szükségesek. Tűzd ki a céldátumot is, így biztosan nem marad időd unatkozni!

 

EZ IS ÉRDEKELHET:

 

Hozzászólások

Isteni diétás vacsora néhány szem paradicsomból
Találtál a hűtőben pár szem paradicsomot, és néhány tojást? Ne is keresgélj tovább, mert máris kész a diéttás vacsorád! Mutatjuk a receptet.
Gyorsabb anyagcsere – gyorsabb fogyás
Mindannyian szeretnénk kicsit gyorsítani az anyagcserénken, ám többnyire úgy gondoljuk, a megváltoztathatatlant minek bolygatni. Bár a genetikán és az életkoron valóban nagyon sok múlik, apró trükkökkel felgyorsíthatjuk a folyamatot.
Kúszás, mászás, csimpaszkodás – Ezekkel a játékokkal lesz aktív a szünidő!
Amikor vége az ovinak és az iskolának, gyermekeink számára rengeteg idő szabadul fel. Ráadásul, a nyári időszakban még több energiájuk van és a pedagógusok helyett gyakran napközben is a szülők feladata, hogy elfáradjanak.
Bemutatkozik a kultikus női sneaker
A sneaker cipő világhírűvé vált. Ma már kétségtelen, hogy az egyik legkedveltebb lábbelinek számít mind a hölgyek mind az urak részéről. De nem csak a női- és a férfilélek van oda teljesen ezekért a cipőkért, hanem univerzálisan mindenki.
6 hatásos arcpakolás nyári gyümölcsből
Egy fárasztó nap után az arcunk is felfrissülhet, regenerálódhat a nyári gyümölcsök nyújtotta kényeztetéstől.
Ha már megtörtént a baj – diéta ételmérgezés után
A bajt jobb elkerülni, de ha már bekövetkezett, okos diétával, megfelelő élelmiszerek fogyasztásával megkönnyíthetjük a gyógyulás folyamatát.
Futás melegben: erre kell figyelni!
A futásra könnyű nemet mondani. Nem szeretünk futni, ha esik az eső vagy a hó, ha fúj szél, ha túl hideg van, és persze akkor sem, ha túl meleg.
Nyáresti sütögetés hízás nélkül
A grillezésre könnyen rá lehet kapni, mert igazán kellemes program nyárestéken. Csakhogy a kései evéssel csínján kell bánni, mert a kolbászhegyek vagy a szalonna néhány pohárka borral leöblítve könnyen megbosszulja magát, főként deréktájon.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.