A fekvőtámasz mindenki által ismert alapgyakorlat. Azon túl, hogy kiválóan megdolgoztatja a mellizmot, számos más izomcsoport aktivizálására is lehetőséget nyújt egyrészt helyes kivitelezéssel, másrészt változatos eszközöket, ellenállásokat használva. 

A legtutibb fekvőtámasz variációk

1.FEKVŐTÁMASZ TRX HASZNÁLATÁVAL

Ajánlott ismétlésszám: 5-10/kör

KIINDULÓHELYZET: Módosított kartámasz-pozíció, kezek a TRX-hevederben, lábak a talajon.

Fekvőtámasz, TRX

FEKVŐTÁMASZ TRX HASZNÁLATÁVAL
Fotó: Diéta és Fitnesz

A GYAKORLAT KIVITELEZÉSE: Kar hajlítás-nyújtás, ügyelve arra, hogy a csípő megtartott, a lenti pozíciónál az alkar-felkar derékszöget zár be.

fekvőtámasz, trx

FEKVŐTÁMASZ TRX HASZNÁLATÁVAL

2. FEKVŐTÁMASZ FITBALL-LABDA HASZNÁLATÁVAL

Ajánlott ismétlésszám: 10-15/kör

KIINDULÓHELYZET: Kezek a talajon, lábak a labdán. Könnyített verzió esetén a lábszár érintkezik a labdával, nehezített gyakorlatkivitelezés esetén csupán a lábfej.

fekvőtámasz, fittball

FEKVŐTÁMASZ FITBALL-LABDA HASZNÁLATÁVAL
Fotó: Diéta és Fitnesz

A GYAKORLAT KIVITELEZÉSE: Kar hajlítás-nyújtás, ügyelve arra, hogy a csípő ne essen be, mellkas a talaj közelébe enged.

fekvőtámasz, fitball

FEKVŐTÁMASZ FITBALL-LABDA HASZNÁLATÁVAL
Fotó: Diéta és Fitnesz

A GYAKORLATSORT ÖSSZEÁLLÍTOTTA ÉS BEMUTATJA: DRISZKU ISTVÁN SZEMÉLYI EDZŐ, RIVER FITNESS, FOTÓ: NÉMETH ANDRÁS PÉTER.

A cikk folytatását a júliusi Diéta és Fitnesz magazinban találja! További tartalom a júliusi lapszámból, itt!

Diéta és Fitnesz 2019. július

A Diéta és Fitnesz júliusi címlapján Czippán Anett!
Fotó: Diéta és Fitnesz

8 perces zsírégetés

A gömbölyű váll titka – 5 szuper gyakorlat

Hozzászólások

A cukor rabságában: így szabadulj meg
A cukor, a cukros ételek utáni vágy nagyon kínzó tud lenni. Sok időbe és erőfeszítésbe telik, mire uralni tudjuk ezt a vágyat. De lehet uralni. Ha megértjük, hogy a sok felesleges cukor nem csak hizlal, de számos betegség kialakulásához vezethet, könnyű belátni, hogy a legjobb döntés az, ha megszabadulunk ettől a függőségtől is.
9 jól ismert diétamítosz – most megdől mind!
Semmi szénhidrát. Zsírmentes étrend. Este hat után tilos enni. Ismerős mondatok? Bizony, aki valaha belevágott akár csak egyetlen diétába is, összefuthatott már hasonló intelmekkel. De muszáj mindent elhinni?
Mit rontunk el? 8 ok, amikor hizlal a diéta
Akármilyen keményen diétázol, nem akarnak eltûnni a zsírpárnák? Fogadjunk, sosem jönnél rá, hogy hol rontod el!
Mennyi és milyen magot ehetsz, ha diétázol?
Tudtad, hogy az olajos magvak az emésztőrendszered testőrei? Persze csak ha okosan bánsz velük. Kóstolj meg a jól ismert dió, mandula, tökmag vagy szezámmag mellett néhány egzotikus különlegességet is!
Mit lehet tenni, hogy ne ráncosodjon a szem?
A szem sarkából kifutó aprócsaka kis árkok a legtöbb nőnek az idő múlását jelzik, ezért szeretne hadba szállni velük.
Egyszerű túródiéta, ha gyorsan szeretnél ledobni pár kilót
Ha gyorsan szeretnénk megszabadulni a ránk rakódott feleslegtől, bizony néha szigorúbb étrendet kell követnünk. Bár ilyenkor is érdemesebb elgondolkodni egy hosszabbtávú életmódváltozáson, mert bizony a látványos eredményeket csak így tarthatjuk meg.
20 perc otthoni edzés a kerek popsiért 
Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el.
Isteni diétás receptek gesztenyével, ezt imádni fogod!
A hűvös idő elengedhetetlen nasija a gesztenye, amit rengeteg formában tudsz fogyasztani. Most két gyorsan elkészíthető receptet mutatunk.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.