Szeretne alkalmankénti pancsolóból a hosszokat heti háromszor profin nyomó úszóvá válni? Íme néhány fontos tudnivaló!

Tippek (újra)kezdő úszóknak

1. Felejtse el a kétségeit!

Uszodába úszni járnak az emberek, nem azért, hogy másokat mustrálgassanak vagy figyeljék az úszótársak tempóját, technikáját. Ha már régóta nem járt uszodában, ne szégyelljen segítséget kérni. Keressen fel egy úszásoktatót az uszodában, és vegyen tőle néhány órát.

2. Tökéletesítse a technikáját!

A futáshoz hasonlóan az úszásba sem lehet ész nélkül belevágni. Először is el kell döntenie, hogyan úszik.

  • Mellúszás: Fektessen egyenlő hangsúlyt a váll és a láb munkájára. Ne csupán lábbal akarjon haladni, adjon teljes erőt a karmunkába is.
  • Gyorsúszás: Gyorsan, de ne túl erőteljesen tempózzon a lábával, különben nagyon hamar elfárad. Inkább a víz alatt tempózzon, ne fröcsköljön a víz felett. Nyúljon olyan messzire a csapó karjával, amennyire csak tud, ez a mozdulat automatikusan oldalra fordítja a testét, így könnyebb lesz lélegezni is.
úszás

Fotó: Shutterstock

 

  • Hátúszás: Először is találja meg a helyes testtartást. Feküdjön egyenesen a vízen úgy, hogy egy végtagja se legyen teljesen a víz alatt. Számolja meg, faltól falig hányszor kell levegőt vennie, így elkerülheti, hogy a táv végén beverje a fejét a falba.

3. Maradjon érdekes az úszás

Hétről hétre róni a hosszokat az uszodában egy idő után unalmassá válhat. Tűzzön ki különféle feladatokat, részcélokat maga elé. Egyik alkalommal végezzen erőteljesebb lábmunkát, másik alkalommal a karmunkára koncentráljon. Variálja, hogy milyen erőbedobással ússza végig a hosszokat. Ússzon egyet könnyedén, lassabban, majd a következő kettőt teljes erőbedobással.

Amire feltétlenül szüksége lesz az uszodában:

  • Úszódressz: Válasszon az alakot szorosan követő, egyrészes dresszt. Az úszás sport, nem érdemes bikinivel bajlódnia.
  • Úszószemüveg: A klóros víz nagyon irritálja a szemet. Ettől véd meg az úszószemüveg. A legprofibb szemüvegek már direkt úgy vannak kidolgozva, hogy ne hagyjanak kerek nyomot a szem körül.
  • Törülköző: Legalább kettőt vigyen magával az uszodába. Szüksége lesz egyre a medencénél, egyre pedig a zuhanyozóban. Törekedjen a jó nedvszívó képességgel rendelkező darabok beszerzésére, mert az uszoda páratartalma miatt nehezebb teljesen szárazra törölni magát.

 

 

Mit egyen, ha rendszeresen sportol?

Ha rendszeresen végez kardió jellegű edzéseket, különösen akkor, ha ez a futás és az úszás, amelyek erőnlétet igényelnek, érdemes kicsit megváltoztatni az étkezési szokásait. Ez nem azt jelenti, hogy koplalnia kell, sőt! A magas zsírégető hatással járó edzések kifejezetten igénylik a kiegyensúlyozott, fehérjét és szénhidrátot is tartalmazó étrendet.

  • Soha ne hagyja ki a reggelit! Fogyasszon reggelente magas fehérjetartalmú ételeket, kombinálva teljes értékű szénhidráttal. Ez lehet tojás, teljes kiőrlésű pirítós, cukormentes müzli sovány tejjel vagy akár házilag készített joghurt.
  • Ebédre fogyasszon fehérjét és teljes értékű szénhidrátot. Ügyeljen rá, hogy mindig kerüljön legalább két-háromféle zöldség a tányérjára. Kiváló ebéd lehet egy szelet grillezett csirkemell barna rizzsel, mellé saláta. De kombinálhatja a teljes értékű szénhidrátokat párolt zöldséggel is. Így készíthet zöldséges kölest tonhallal, zöldséges bulgurt sovány hússal vagy akár két szelet teljes kiőrlésű kenyérből álló szendvicset sovány csirke- vagy pulykahússal. Mellé egy nagy adag saláta remek, könnyű ebéd.
  • A reggelijéhez mindig tálaljon valamilyen sötétzöld színű zöldséget. Ez lehet spenót vagy zöld saláta. Sokkal több lendülete, energiája lesz a nap folyamán. Ráadásul a sötét színű zöldségek segítik a szénhidrátok felszívódását, így azok akár egész napra elegendő energiát nyújthatnak.
  • Kerülje a finomított cukrot! A cukor villámgyorsan glükózzá változik, hirtelen megemeli a vércukorszintet, majd ugyanolyan hirtelen a mélybe is rántja. Lehet, hogy pillanatnyilag csillapítja az éhséget, de sajnos ez rövid ideig tart. Ha elviselhetetlenül önre törne az éhségérzet, törjön magának egy-két szelet 70-80%-os étcsokoládét.
  • Edzés előtt és után egyen valami könnyűt. Ez lehet egy darab banán, esetleg egy pohár natúr joghurt, kevés teljes kiőrlésű keksz, bármilyen mogyoró- vagy dióféle. Ezáltal nem csak elegendő energiája lesz ahhoz, hogy sportoljon, de táplálja az izmait és serkenti az emésztését is.

 

 

Ezek is érdekelhetik:

Hozzászólások

Ez a tökéletes diétás nasi: sajt a sajtban
El sem hiszed, milyen egyszerű elkészíteni ezt a diétás nasit.
Spórolj duplán Black Friday idején: ints búcsút a drága és környezetszennyező PET-palackoknak
Nem csoda, hogy a Black Friday sokak fantáziáját izgatja. De mi lenne, ha Black Friday alkalmával most két legyet ütnénk egy csapásra, vagyis duplán spórolnánk? Hihetetlennek hangzik, pedig egyáltalán nem az.
Hangulatjavító tippek téli reggelekre
Mindenki átélte már a vigasztalanul sötét, téli reggelek hangulatát. De nem igaz, hogy minden életkedvünket vesztve, nyomott hangulatban kell indítanunk ezeket a napokat.
Ünnepi citromos sajttorta, cukor- és lisztmentesen
Íme, a csodasüti, ami  meghódította a világ diétázóit! Fantasztikus könnyen elkészíthető és és isteni finom! Nem kell hozzá se cukor, se liszt, tökéletes desszert, amit fogyókúra alatt is bátran ehetsz!
Ízlelgessük a karácsonyt – 3 adventi recept
Akár a karácsonyi menüt akarjuk tutira begyakorolni, akár csak téliesebb ízekre, fűszerekre vágyunk, érdemes elkészíteni ezeket a finomságokat.
Kényelem és csábítás, avagy az őszi-téli fehérnemű trendekről
Ki ne szeretné szexisnek érezni magát? Legalább néha... csak úgy, csak a jókedv miatt, függetlenül attól, hogy párkapcsolatban él vagy sem.
Biztonságos futás a sötét, őszi napokon!
Ha futócipőt húzunk, az előttünk lebegő célra gondolunk, nem arra, hogy valaki esetleg megtámad minket. Pedig sajnos gondolni kell erre is, főleg ősszel, mikor egyre rövidebbek a nappalok. Hogy mindig biztonságban legyünk, jó, ha betartjuk az alábbiakat.
Ez a tél kedvence: diétás lett a bögrés mákos
Nem csak íze miatt imádjuk a mákot. Számos jótékony hatása miatt is nagyon kedveli mindenki. Íme egy remek recept.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.