Ha rendszeresen elvégzed ezt a néhány gyakorlatot, szebb tartásod és magabiztosabb megjelenésed lehet, ráadásul a hátfájás ellen is sokat tehetsz.

Egyenes háttal – tartásjavító gyakorlatok

Az íróasztalnál töltött hosszú órák nyomot hagynak a testen, ezért aztán rengeteg a hátfájással, tartásproblémával küzdő ember. Ezek a tartásjavító gyakorlatok, amelyeket állandó szerzőnk, Zelenij Linda edző állított össze és mutat be, segítenek abban, hogy jobb legyen a tartásod, megszűnjenek a fájdalmaid, és jobban érezd magad a hétköznapokban.

 

Törzsemelés

Feküdj hasra, és a karjaid legyenek behajlítva, tenyereid pedig tartsd kifordítva, amennyire tudod. Csípőd billentsd a talaj felé, farizmaid feszítsd meg, és emeld el a törzsed a talajtól, de csak annyira, hogy a derekad ne feszüljön. Ez a kiinduló pozíció. (a.) Innen nyújtsd ki előre a karjaid. (b.) Ezután lapockazárással húzd vissza kezeidet a kiindulási helyzetbe, majd nyújtsd ki hátrafelé (c.), aztán ismét vissza a kiinduló pózba.

Ismétlés: 4 x 15 db

 

Lábleengedés

Feküdj hanyatt, lábaidat emeld fel behajlítva függőlegesen, a medencéd billentsd, szorítsd le a derekad a talajra, és a hasad húzd be. Karjaid legyenek a tested mellett. (a.) Ezután kezdd az egyik lábad leengedni behajlítva a talaj felé. Ügyelj arra, hogy a felsőtested ne mozduljon el semmilyen irányba, és a derekad se emelkedjen el. Pár centiméterre a talajtól állítsa meg a lábát (b.), majd húzd vissza a kiindulási helyzetbe. Ezután ismételd meg a másik lábaddal is a feladatot. Váltott lábbal végezd!

Ismétlés: 4 x 15-15 db

 

Térdelőtámaszból kar- és lábemelés

Helyezkedj el térdelőtámaszban, a vállad és csuklód legyen egy vonalban. Húzd szét a lapockád, hátad pedig legyen teljesen egyenes. Feszítsd meg far- és hasizmaid, ne homoríts. A pozíció megtartása mellett lassan emeld fel vízszintesig ellentétes karod és lábad. Ügyelj arra, hogy a törzsed meg se mozduljon, ne dőlj egyik irányba sem. Térj vissza a kiinduló pózba, majd végezd el a gyakorlatot a másik oldalra is.

Ismétlés: 4 x 30 db

 

Törzsdöntés

Állj egyenesen, majd dőlj előre egyenes háttal 45 fokban, majd a karjaid nyújtsd ki a füleid mellett előre, tenyereid nézzenek a talaj felé. (a.) Innen lapockazárással húzd vissza lassan a karjaid, és a könyököd legyen 90 fokban behajlítva (b.), majd nyújtsa ki ismét a karjaid. (c.)

Ismétlés: 4 x 25 db

 

Fontos! A tartásjavító gyakorlatok elvégzése után nyújtsd le az izomcsoportokat!

 

EZ IS ÉRDEKELHET:

 

 

 

Hozzászólások

Vásárolj Kiváló Minőségű Élelmiszert!
Szeretnél minőségi, biztonságos élelmiszert vásárolni? A Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegyrendszer garanciát ad arra, hogy magas minőségű termékekhez juss hozzá.
Együnk jót, és tegyünk jót!
Akár home office-ban dolgozunk, akár bejárunk a munkahelyünkre, rengeteg időt spórolhatunk meg azzal, ha házhoz rendeljük a kedvenc ételeinket – ezzel ráadásul a kedvenc éttermeinket is támogatjuk!
Betegséget jelezhet, ha a fűtött szobában, jól beöltözve is fázol
Teljesen normális, ha télen a rosszul fűtött irodában didergünk. Ám ha folyton fázunk, még akkor is, ha a meleg szobában ülünk, akkor talán valami bajt jelez a szervezetünk.
Edzd az akaraterőd! – Az ünnepek környékén jól jön
Az ünnepek közeledtével valószínűleg nagyobb szükséged lesz az akaraterődre, mint az év többi részében. Itt az ideje, hogy rágyúrj egy kicsit ezzel az edzéstervvel.
7 elterjedt mítosz a pilatesről
A pilates egyre népszerűbb a nők körében, mégis sok a hibás információ a testmozgás ezen formájáról. Íme, a leggyakoribb tévhitek – és a cáfolatok!
Hónapokig tarthat, míg a COVID-19 után a tüdő egészsége helyreáll
A koronavírus-fertőzésen átesett betegek közül többen elhúzódó panaszokról számolnak be. A szaglás elvesztése, a fejfájás és fáradtságérzet mellett sokaknál tartósan fennáll a nehézlégzés, légszomj és köhögés is.
Vágjunk bele az orvosi diétába szakember segítségével!
Praktikus tippekkel, trükkökkel pl. szaktanácsadással elérhetjük a kívánt alakot, és ismét jól érezhetjük magunkat a bőrünkben.
Hogyan kerülhető el a jojóeffektus a ketogén diéta után?
Hogyan lehet a ketogén diétáról visszatérni a „normális”, kiegyensúlyozott étrendhez anélkül, hogy visszahíznánk a leadott kilókat? Fülöp Lili dietetikus válaszol.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.