Olaj, zsír, liszt... Hiába készül zöldségből a főzelék, ha a felsorolt élelmiszereket is belepakoljuk főzés közben. De vannak trükkök, amelyek segítségével lefaraghatunk a főzelékek szénhidrát- és kalóriaértékéből, így már beilleszthetőek a diétába!

Trükkök, hogy kevésbé hizlaljon a főzelék

Ahogyan arról már korábban mi is írtunk, nem lehet egy diétában folyamatosan rizst, csirkét és salátát enni. Fontos a változatos, fehérjében gazdag étrend, amelynek része a szénhidrát is! A főzelékek beilleszthetőek a diétába, csak nem úgy, ahogyan a nagymama készítette.

Ha sűrítés akkor liszt, vagy keményítő! – Dehogy! Persze használhatunk alternatív liszteket, de a főzelékeket sűríthetjük magával a zöldségekkel is. Amikor elkészült az étel, 3-4 kanállal vegyünk ki a zöldségből, majd egy bitmixerrel pürésítsük. Ezt kevergessük vissza főzelékbe, ami ettől jól besűrűsödik. Milyen főzelékeknél használhatod: borsó, bab, kukorica, finom, zöldbab, karalábé…

 

Tejfölt bele! Vagy, nem? – A krémes főzeléknek, nehéz ellenállni. Azonban a belekanalazott tejföl, vagy tejszín alaposan megdobja az étel zsírtartalmát. Használjuk ezek helyett joghurtot, a legjobb, ha alacsony zsírtartalmú, növényi verziót használunk. Persze a változást meg kell szokni, de fűszerekkel még így is sokat finomíthatunk az étel ízén.

Merjünk újítani! – Sóska, paradicsomos káposzta, krumpli… Az ezekből készült főzelékeket szinte mindenki ismeri. Azonban ideje, hogy más szemmel nézzünk a zöldségekre, és olyanból is megpróbáljunk főzeléket csinálni, amire eddig nem gondoltunk. Ilyen nyerő hozzávaló lehet a cukkini, ami tele van vízzel, vagyis simán beilleszthető a diétába. Telít, így kevesebb adaggal is jóllakunk. Fűszerek tekintetében jól áll neki a kapor, és az újhagyma is.

Keressük az alternatívát! – Itt persze nemcsak a korábban említett alternatív lisztekről beszélünk. Sokak kedvence a lencse, amit nemcsak szilveszterkor érdemes fogyasztani. A változatosság jegyében a hagyományos lencse mellett használjuk például a vörös lencsét is. Míg a zöldbab főzelékhez sokan adnak krumplit is, itt is érdemes variálni! A zöldbabhoz adhatunk répát, paradicsomot, de akár kelkáposztát is!

Duci kislányból tündöklő nő lett Radics Gigi

 

Hozzászólások

Gyulladáscsökkentő ételek a krónikus betegségek ellen
A legtöbben az alakunk megőrzésére gondolva utasítjuk vissza a fánkot vagy a pizzát. Pedig a megfelelő táplálkozással a gyulladások, a krónikus betegségek ellen is küzdhetünk!
Ne dobd ki, talán még ehető! Pénztárcabarát konyhai újrahasznosítás
Évente több millió tonna étel kerül a szemétbe, aminek nagy része ehető lenne...
Folyton nassolsz? Tippek, hogy leszámolj a kínzó farkasétvággyal!
Ha az alábbi néhány élelmiszert beépíted az étrendedbe, valamint odafigyelsz a mértéktartó táplálkozásra, legyőzheted az állandó éhségérzetet!
Kalóriaszegény desszert: dinnyés-ribizlis joghurtfagyi
Ha egy könnyű fogyókúrás édességre vágysz a kánikulában, ezt a receptet mindenképpen próbáld ki!
Tippek az edzőtől: A formás kar 5+1 titka
Szeretnél szép, nőies vállakat, feszes tónusú karokat? Szalka Andrea Hot Iron master trainer elmondja, mire figyelj, és mit tegyél, hogy elérd a célodat.
Pajzsmirigyproblémára jódszegény diéta? Erre figyelj!
Egyes pajzsmirigybetegségekben a jódszegény diéta képes a sérült pajzsmirigyfunkciót támogatni. Szabó Lucia, a Budai Endokrinközpont dietetikusa elmondja, hogy mit kell tudni erről az étrendről.
Életmódváltás szakértői szemmel – A személyi edző tanácsai
A fogyásban, az életmódváltásban az orvos és a dietetikus mellett az edző is sokat segíthet – nem csak a testmozgással kapcsolatban. Kiss Gergely személyi edző elmondja, mik a közös munka lépései.
Magyarország cukormentes tortája: íme a 2020-as győztes!
A Szentivánéji Álom elnevezésű süteményben nincs hozzáadott cukor, és szeletenként 13,3 g szénhidrátot, valamint 252,5 kcal-t tartalmaz.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.