Oldal kiválasztása
A legszerencsésebbeknek legfeljebb 2-3, maximum 5 kiló a súlyfeleslegük. A kevésbé szerencséseknek 10-20 kilótól kellene megszabadulniuk. De vannak a kritikusan elhízottak, akiknél a súlyfelesleg már nem csak esztétikai de egészségügyi probléma is. Akiknek a súlya bőven a mázsa felett van, 120, 130, 140 vagy akár 150 kiló környékén tart, azoknak már borzasztóan nehéz belevágni a diétába. A 30-40-50 kilós súlytöbbletnél egyszerűen nem lehet látni a fényt az alagút végén. Az ilyen emberek legtöbbször bele sem kezdenek, hiszen minek a kínlódás. Nekik szeretnénk segítséget nyújtani.

Így diétázzon 100 kiló felett – Étrend+tanácsok

Jó eset, ha az ilyen nagy súlytöbblettel rendelkezők egyáltalán hajlandóak belevágni valamilyen fogyókúrába. Lehet, hogy kiválasztják az éppen divatos diéták egyikét. Aztán fogynak vele 5, legfeljebb 10 kilót, és mivel ekkora túlsúlynál ez a fogyásmennyiség még nem túl látványos, a fogyni vágyó pár hét kínlódás után elveszti a kedvét, és úgy dönt, abbahagyja.

Tökéletesen igaz az orvosok, táplálkozási szakértők véleménye, mely szerint stabilan fogyni csak lassan lehet. Az optimális fogyást heti 0,5 -1 kilóban állapítják meg. Ilyen tempóban lehet úgy fogyni, hogy a leadott mennyiség jó eséllyel később se jöjjön vissza. Egy kritikusan túlsúlyos egyén esetében ez a tempó igen lassú. Nem egészségileg, hanem lelki szempontból. Évek munkája kellene ahhoz, hogy visszafogott étrenddel és tempóval leadja a felesleget. Nagyon kevés elhízott embernek van ehhez ereje.
Mázsányi súly felett a lelki teher is óriási. Kell a gyors sikerélmény. Ha viszonylag rövid időn belül sikerül megszabadulni viszonylag tekintélyesnek mondható feleslegtől, akkor a későbbiekben sokkal könnyebb optimális tempóban fogyni. Természetesen nem drasztikus módszerre gondolunk. Mindössze arra, hogy időnként bizony érdemes egy kicsit sokkolni a szervezetet a gyorsabb fogyás érdekében. Ha van sikerélmény, meglesz a kitartás is. Közben persze ügyeljünk az egészségre is.

„Dobjuk hát le” azt az első 20 kilót, hogy a későbbiekben elégedetten és erősen nézzünk a tükörbe. Az alábbi diéta kicsit olyan, mint egy intervallumos edzés a konditeremben. Egy ideig egyenletes tempó, majd pár perces erőltetett menet, majd újabb egyenletes tempó. Újabb felfokozott tempó, egyenletesség, majd laza levezetés. Ilyen elven fog működni a mi intervall diétánk 100 kiló felettieknek is.

  • Kezdetnek nekiesünk egy kétnapos tisztító kúrának. Nem lesz könnyű, ám ekkora túlsúlynál máris fogyást eredményez, ráadásul eltávolítja a hosszú idő során felgyűlt méreg- és salakanyagokat, így a szervezet tisztán indulhat neki a fogyásnak.
  • Majd egyhetes diéta következik, amely az alacsony szénhidrátfogyasztásra helyezi a hangsúlyt, többnyire zöldség- és gyümölcsfélén alapszik, engedélyez jó minőségű gabonafélét, de tiltólistára helyezi a fehér rizst, burgonyát és a tésztaféléket.
  • Ezt követi egy kétnapos igen kemény diétás nap. Ez lehet tojás-, zöldség- vagy gyümölcsnap. Ezek a napok arra hivatottak, hogy egy kicsit sokkolják a szervezetet, meglódítsák a fogyást. Viszont, mivel csak egy-egy napról van szó, a szervezetnek még nincs ideje raktározó üzemmódra kapcsolni és önmagától megállítani a súlyvesztést.
  • A kemény napok után visszaáll a rendszer az egyszerűen diétás étrendre.
  • Minden hónapban két-három, egymást követő napon kicsit megemeljük a szénhidrátfogyasztást. Ekkor engedélyezett a tészta vagy a rizs – természetesen teljes kiőrlésű vagy barna rizs formájában.
  • Ha pár nap után ezek az ételtípusok ismét kikerülnek az étrendből, a szervezet újabb lendületet kap a fogyáshoz.

Mindeközben a rengeteg zöldség, gyümölcs, könnyű tejtermékek, húsok, hüvelyesek és értékes gabonafélék fogyasztásával a szervezet minden szükséges vitaminhoz és tápanyaghoz hozzájut. Természetesen messziről kerülni kell az édességeket, a cukrot, a sós rágcsálnivalókat. Azonban, ha sikerül betartani az intervallumos kúrát, 4 hét alatt akár 8-10 kilótól is megszabadulhat. Mindez persze függ a kezdő súlytól. Kezdetnek ekkora a súlyvesztés óriási motivációt és további erőt adhat.
Ha megvan az első 15-20 kiló mínusz, akkor azt a fajta étrendet érdemes követni, amely egy kis szénhidrátot is tartalmaz. Ezt az étrendet jelölni fogjuk. Továbbra is érdemes lesz hetente egyszer egy mononapot tartani, amely lendületben tartja a diétát. Így a későbbiekben stabilan, nyugodt tempóban fogyhat tovább.

Étrend

Tízóraira és uzsonnára minden esetben friss zöldség- vagy gyümölcsfélét fogyasszon, tetszőleges mennyiségben. Ez alól kivételt képeznek a „gyorsító” napok. Mindennap fogyasszon el legalább egy, de inkább két csésze zöld teát cukor nélkül, de pár csepp valódi citrom levét belekeverheti.

1. nap – méregtelenítés
Ezen a napon főzzön ki egy teásbögrényi kölest. Ossza el három nagyobb és öt kisebb étkezésre. Fogyaszthatja szigorúan csak vízben párolt zöldségekkel (sárgarépa, borsó, zöldbab, zeller) vagy nyers zöldségekkel (paradicsom, paprikafélék, kígyóuborka, cukkini). Igyon mellé legalább 3 liter ásványvizet vagy cukrozatlan gyógyteát.

2. nap – méregtelenítés
Erre a napra vásároljon 1-1,5 kiló gyümölcsöt. Ez a mennyiség legalább két-háromféle gyümölcsből álljon. Legyen benne alma, narancs, barackféle. Minél lédúsabb gyümölcsöket válasszon. Reggelire facsarjon friss gyümölcslevet. Ne feledkezzen meg a napi 3 liter folyadékról!
Túl vagyunk az első két, legkeményebb napon. A mérleg valószínűleg már most kevesebbet mutat, de ez csupán a víz, valamint a felesleges méreg- és salakanyagok távozásának köszönhető. Szervezete készen áll a valódi diétára!

3. nap – kezdődhet a folyamatos fogyás
Reggeli: 2 darab főtt tojás, 5 vastagabb karika kígyóuborka, 1 nagyobb paradicsom (vagy 5 darab koktélparadicsom), fél kaliforniai paprika.
Ebéd: tenyérnyi szelet roston sült vagy grillezett csirkemell nagy adag zöld salátával, balzsamecetes vagy 1 evőkanálnyi olívaolajos öntettel.
Vacsora: 1 szelet sütőben sült hal párolt zöld zöldségekkel (brokkoli, spenót, borsó, zöldbab).

2. nap
Reggeli: 2 dl sovány joghurt, 1 evőkanál korpa, 5 karika kígyóuborka, fél kaliforniai paprika.
Ebéd: grillezett mozzarella sajt paradicsomsalátával, ropogós zöld salátával.
Vacsora: 1 maroknyi pirított csirkemellcsíkok zöld salátával,

3. nap
Reggeli: 2 szelet sovány pulyka- vagy csirkemellsonka, 2 szelet sovány sajt, 1 kaliforniai paprika, 2 paradicsom.
Ebéd: sült zöldségek (cukkini, padlizsán, kaliforniai paprika, paradicsom, ceruzabab).
Vacsora: 1 szelet pulykamell sütőzacskóban sütve, mellette sütve hagyma, paprika, cukkini.

4. nap
Reggeli: 2 lágy tojás 1 nagy kaliforniai paprikával, 2 dl frissen facsart gyümölcslé.
Ebéd: 1 szelet grillezett csirkecomb párolt hüvelyesekből készült körettel.
Vacsora: fél kávéscsésze bulgur spenóttal.

5. nap
Reggeli: 20 dkg bármilyen bogyós gyümölcs, 1,5 dl natúrjoghurt.
Ebéd: 20 dkg olívaolajon pirított gomba sült paprikával és sült paradicsommal, joghurtos-fokhagymás öntettel.
Vacsora: 1 szelet grillezett hal zöld salátával és hozzá kétféle ropogós, friss zöldséggel.

6. nap
Reggeli: 2 dl sovány tej, 1 evőkanál korpa, fél grépfrút.
Ebéd: 1 szelet grillezett csirkemellfilé, savanyúság (kovászos uborka, csalamádé, almapaprika).
Vacsora: fűszeres túró, 1 nagy kaliforniai paprika.

7. nap
Reggeli: 1 szál virsli, 1 szelet sajt, 1 paradicsom, 1 paprika, pár karika kígyóuborka.
Ebéd: sült cukkini fél csésze kölessel.
Vacsora: 1 tenyérnyi grillezett csirkemellfilé párolt kelbimbóval, vagy brokkolival, vagy karfiollal.

8. nap
Reggeli: 20 dkg bármilyen gyümölcs.
Ebéd: 1 csésze forró zöldségleves (kevés sóval, tészta nélkül), sült padlizsánkarikák.
Vacsora: 2 szelet sovány sonkaféle, 3-féle nyers, ropogós zöldség.

9. nap
Reggeli: 1 pár virsli mustárral.
Ebéd: 1 csésze fűszeres paradicsomleves, grillezett zöldségek.
Vacsora: grillezett lazac, vagy garnélarák, vagy tintahal, fokhagymás-joghurtos öntettel, kígyóuborkával.

10. nap
Most két mononap, egy joghurt-kefirnap, illetve egy gyümölcsnap következik.
Joghurt- és kefirnap: vásároljon 1 liter kaukázusi kefirt vagy aludttejet, valamint 0,5 liter sovány joghurtot. Csak ezt fogyassza a mai napon. Természetesen ezenkívül igyon meg 3 liter folyadékot.

11. nap
Gyümölcsnap
Vásároljon 1-1,5 kg tetszés szerinti lédús gyümölcsöt. Ossza el 5 kisebb étkezésre.

12. nap
Most következzen egy stabilizáló szakasz, 3 napon át egy kicsit megemeljük a szénhidrátfogyasztást. Olyan mennyiségeket ehet, amelyekkel továbbra is fogyni fog, csak lassabb tempóban. Amikor majd vége az egész kúrának, vagy könnyíteni szeretne a diétán, stabilizáló étrendnek is megteszi. Sőt, egy kis nassal kiegészítve, a mindennapi étrendjévé is válhat.

13. nap
Reggeli: 1 szelet teljes kiőrlésű pirítós, késhegynyi margarin, 1 mokkáskanál cukormentes lekvár, 2 dl frissen facsart narancslé.
Ebéd: fél csésze barna rizs 3-féle párolt zöldséggel, mellé még fogyasztható 1 nagy csésze zöld saláta, kovászos uborka vagy paradicsomsaláta,
Vacsora: 1 szelet grillezett halfilé friss salátával.

14. nap
Reggeli: 2 tojásból rántotta gombával, mellé paradicsom, kígyóuborka.
Ebéd: hagymakrémleves joghurttal habarva, citromos-olívaolajos teljes kiőrlésű tészta (fél csészényi adag).
Vacsora: kevés olívaolajon sült hagyma, paprika, cukkini, ez ráhalmozva 2 szelet teljes kiőrlésű kenyérre.

15. nap
Reggeli: 3 dl kaukázusi kefir, 1 darab teljes kiőrlésű péksütemény.
Ebéd: 1 szelet sovány sertéshús párolt vöröskáposztával.
Vacsora: párolt spenót 1 darab tükörtojással, 1 szelet teljes kiőrlésű pirítóssal.

Most pedig ismét egy hét szénhidrátszegény kúra következik, melyet a már bemutatott étrend alapján követhet. Majd egy újabb kétnapos szigorú program és ismét egy lassított tempójú, de emelt szénhidráttartalmú szakasz. Ha letelt az első 15 nap, kiegészítheti az étrendjét kevés olajos maggal. Ez lehet natúr mandula, mogyoró, dió, fenyőmag, tökmag. Mind csak sózatlan és pörköletlen változatban, és egy maroknyi mennyiségnél soha ne fogyasszon többet. Hetente kétszer javasolt beiktatni az étrendbe. Nassként fogyaszthat egy pár olajbogyót is, lehetőleg délelőtt. Az olajbogyónak ugyanis magas a sótartalma, megköti a vizet.

Gyűjtsön erőt!

Természetesen minden diéta eredményesebb, ha kiegészül némi testmozgással. Persze, magas túlsúllyal a mozgás sokkal kockázatosabb. Nem javasolt a futás, a túl intenzív mozgás, hiszen mozgásszervi problémát okozhat, vagy rossz hatással lehet a szív és a tüdő működésére. A fokozatosság a legfontosabb. Bőven elég, ha eleinte minden este sétál 20-30 percet. Aztán egyre hosszabb ideig gyalogoljon. Majd egy kicsit lehet fokozni a tempót, mindezt a fogyás mértékének megfelelő arányban növelve.
Nagyon hatékony edzésforma az úszás. Bármennyi időt tölt úszással, és bármilyen úszástípust választ, nagyon jót tesz a szervezetének. Ha van kerékpárja, egy kis könnyű tekerés is egészséges, de csak akkor, ha nem emelkedőn teszi, és nem erőlteti meg a térdét.

Minél többet fogy, annál többet fog bírni mozgás tekintetében is. Ne erőltessen semmit, addig sétáljon, ússzon, amíg jólesik. Ne érje el a kifulladás szintjét, és ügyeljen arra, hogy ne legyenek ízületi vagy csontfájdalmai. Nagyon jót tehet az edzőtermi mozgás is, de jelentős túlsúly esetén csakis személyi edző segítségével kezdje a kardiogépek és a súlyzók használatát.

Az orvos véleménye a 100 kg feletti túlsúlyról

A 20 kg feletti testsúlytöbblet több mint egy egyszerű kozmetikai probléma. Az elhízás (BMI > 30,1) vagy a kóros elhízás (BMI > 40,1) növeli számos betegség kialakulásának esélyét, mint például a cukorbetegségét vagy a szív- és érrendszeri betegségekét.

Az elhízás tünete lehet a mérleg nyelve szerint mutatott kilókon kívül: alvászavar, horkolás, a hát, illetve nagyízületek fájdalma, fokozott izzadás, állandó melegségérzés, bőrfertőzések gyakori kialakulása, nappali fáradtság, depresszió. Amennyiben e tüneteket tapasztalja, jobb, ha orvoshoz fordul problémájával. Már egy kismértékű testsúlycsökkenés segíthet a tünetek enyhítésében.

Általában a diétás megszorítások, a fizikai aktivitás növelése és a táplálkozási magatartás megváltoztatása eredményre vezet. Számos tényező növelheti az elhízás kialakulásának kockázatát, ilyenek például az öröklött, genetikai tényezők, családi szokások, életkor, dohányzás abbahagyása, szociális és gazdasági körülmények. A fogyókúrája sikeres lehet, ha a következő pár jó tanácsot megfogadja.

  • Ismerje meg étkezési szokásait.
  • Mérje fel testi állapotát.
  • Tartsa magát az elhatározásához.
  • Olvasson vagy képezze magát, hogy minél többet megtudjon az elhízásról és annak megoldási lehetőségeiről.
  • Vegye körbe magát támogató, problémáját megértő emberekkel.
  • Realista és megvalósítható célokat tűzzön maga elé.
  • Próbálja meg elkerülni a csábító élethelyzeteket, és ilyen esetén terelje el figyelmét (pl. hívjon fel egy barátot telefonon).
  • Minden elfogyasztott ételt, fizikai aktivitást jegyezzen fel, és a fogyás mértékét is folyamatosan regisztrálja. Feljegyezheti továbbá a vérnyomásának alakulását, a koleszterinszintjét, illetve a vércukrát is. A fogyókúrával összefüggésben ezek kedvező változását is tapasztalhatja.
  • Számos táplálékkiegészítő kapható vény nélkül a patikákban, de ezek hatásossága és biztonságossága sokszor megkérdőjelezhető. Megvételük előtt jobb kikérni az orvos vagy patikus véleményét.
  • A diéta mellett alkalmazott akupunktúrás kezelések sokszor mankót adhatnak a fogyókúrázónak, mert csökkentik az éhségérzetet és a fogyókúra során óhatatlanul előforduló idegességet, ingerlékenységet.

LEHETSZ TE IS CÍMLAPLÁNY!

Miért ne lehetnél? Mi egy fotózás az élet nagy harcaihoz képest? Neked semmiség! Nem kell tökéletesnek lenned, egyszerűen csak hinned kell magadban. Hinned kell abban, hogy képes vagy arra te is, amire az influencerek, celebek, színésznők és a sportolók: felvállalni önmagad.Mutasd meg magad és mondd el történted a többi nőnek, hogy lássák, előtted nincs lehetetlen.

Jelentkezz a cimlaplany@mediaworks.hu e-mail címen 2019. november 29-én éjfélig.

Részvételi szabályzat

Segítség, túlsúlyos a gyerekem!

Életmódváltás infarktus után

Hozzászólások

Hogyan fogynak a nők Brazíliától Kínáig?
Miért olyan vékonyak a kínai nők, mitől olyan kicsattanóan egészségesek a brazil vagy a görög asszonyok? Minden nőnek, függetlenül attól, hol él, megvannak a sajátos kis trükkjei, amelyekkel megőrizheti alakját. Van, aki a kókuszolajra, és van, aki a reggelire esküszik. Tegyünk egy kis világ körüli utat, és lessünk el néhány trükköt más országok lakóitól.
Súlykímélő karácsonyi desszertek
A karácsony nem csak a halászlé és a töltött káposzta, de az édességek fénykora is. Az ünnepek alatt asztalra kerülnek a klasszikusnak számító bejglik, kalácsok, kuglófok, krémes sütemények, édes mézes kekszek. Szinte lehetetlen ellenállni, ám ha az ünnepek végén mérlegre állunk, keserű percek várhatnak ránk.
A legszínesebb karácsonyi manikűrök
Karácsonykor a körmeinket is szeretjük ünnepi színekbe „öltöztetni”. Lássuk a legszínesebb megoldásokat! Ilyenkor tarol az arany, a piros és a zöld is!
A 8 kedvenc edzéstervünk, 30 szuper gyakorlattal
Összeszedtük a kedvenc gyakorlatsorainkat, melyekben megtalálhat mindent, attól függően, hogy karral, combra, fenékre, vádlira, vagy hasra szeretne erősíteni.
Sovány vagyok, hízni szeretnék!
Ki hinné, hogy vannak, akik azt szeretnék, hogy kicsit jobban gömbölyödjenek? Bizonyára azt is nehéz elhinni, hogy hízni nehezebb, mint fogyni. Míg arra, hogy hogyan kell leadni pár kilót, szinte mindenkinek van ötlete, addig az egészséges hízásra nem szokás tippeket adni.
Ezt nézzük meg az alternatív tejek címkéjén!
Dietetikusok szerint ezeket az értékeket mindenképpen nézzük meg az alternatív tejek csomagolásán! Az sem mindegy, hogy mire szeretnénk felhasználni a tejet. És az is kiderül, hogy miért olyan szuper megoldás a borsótej!
Stresszes a gyerek – tanítsa meg levezetni
Számos olyan apró dolog létezhet egy kisgyerek életében, amelyről a szülők nem tudnak, ám őket mégis nagyon felzaklatják. Beszélni csak nehezen hajlandóak, nyaggatással a szülő nem megy semmire. A legtöbb, amit tehet, hogy ha a gyerek hallgat, legalább tanítsa meg neki, hogyan vezetheti le a feszültséget.
Ők az Exatlon Hungary második évadának Bajnokai
2020. januárjában szintet lép az Exatlon Hungary. A TV2 sikerműsorának új évada ismét a Dominikai Köztársaságból jelentkezik, de új helyszínen, még látványosabb és nehezebb pályákon szállnak versenybe a Bajnokok és Kihívóik.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.