Soha ilyen puha és ízletes még nem volt a túrógombóc. Ráadásul ez a könnyen elkészíthető, zabpelyhes változat cukor nélkül is isteni, így akár diétába is beilleszthető!

Zabpelyhes lett a túrógombóc, ebből bátran ehetsz

HOZZÁVALÓK (kb. 10-12 db-hoz)

  • 550 g aludttej
  • 75 g apró szemű zabpehely
  • 2 db tojás
  • 1 csipet só

Prézli:

  • kb. 1 bögre morzsa, vagy pirított darált dió
  • 5 dkg vaj

Öntet:

  • tejföl vagy cukormentes almaszósz
  • diétás édesítő ízlés szerint

Így készül:

Az aludttejet keverjük össze a zabpehellyel és sóval, főzzük sűrűsödésig. A tojásokat verjük fel villával, mintha rántottát készítenénk. Vegyük le a tűzről a felfőzött alapot, és keverjük bele kézi habverővel a tojásokat. Ekkor tegyük vissza az edényt a tűzre, még 1-2 percig főzzük folyamatos kevergetés mellett. Ezután vegyük le a tűzről, és hagyjuk az edényben hűlni. Amikor már szobahőmérsékletű, tegyük a hűtőbe, hogy teljesen kihűljön. A panírmorzsát pirítsuk le kevés vajon egy serpenyőben. A gombócalapot vegyük ki a hűtőből. A felső, bebőrösödött réteget vegyük le a tetejéről. Egy kanál (legjobb a fagyikanál) segítségével mérjük ki a gombócokat, ezeket vizes kézzel még egy kicsit tovább formázhatjuk. Sorra mindet hempergessük meg panírban, és már tálalhatjuk is. Édesítőszerrel kikevert tejföllel meglocsolva isteni, de az almaszósz is passzol hozzá.

Az aludttej szobahőmérsékleten, külső beavatkozás nélkül a tejsavbaktériumok hatására megalvadó nyers tej, házi, magas zsírtartalmú tejből a legfinomabb. Kutatások szerint az aludttej segíti az idegek regenerálódását. De nem csak az idegekre van kitűnő hatással! Aludttej fogyasztásával regenerálhatjuk a tápcsatorna természetes baktériumflóráját, hiszen a jó minőségű aludttej tej jótékony és egészséges baktériumok gyűjteménye, probiotikus baktériumokat tartalmaz, melyek vitaminokat termelnek és védik a szervezetet a kórokozó baktériumokkal szemben.

EZ IS ÉRDEKELHET

 

Hozzászólások

Újulj meg kortyról kortyra
Jótékony hatásai már pár óra után érezhetőek, hosszú távon teljesen átformálja az életed a napi szintű optimális mennyiségű vízfogyasztás.
Gyors csirkemellcsíkok vacsorára: ettől nem fogsz hízni
Gyakran belefuthatunk olyan véleményekbe, hogy a csirkehús kissé unalmas, könnyen kiszárad, nem túl karakteres ízű…
Pörögj fel hóban-fagyban! Serkentsd télen is az anyagcseréd
Télen nem csak az időjárás, de az életmódunk is drasztikusan megváltozik. Kevesebbet sportolunk, hiszen a hidegben kinek van kedve futni, úszni vagy lemenni az edzőterembe.
Ismerd meg a teákat, és könnyebben elindul a fogyás!
Ha a kilókkal küzdesz, akkor biztosan pontosan tudod, mennyit jelent, ha odafigyelsz a táplálkozásodra, lemondasz a szénhidrátról és természetesen mozgással is segíted a diétádat.
Cukormentes kókuszkeksz, ebből bármennyit ehetsz
Reggelire és kávé mellé is remek. Glutén,- és laktózmentes. Elkészítése gyors és könnyű. Bárhová magaddal viheted, Így mindig lesz nálad egy kis diétás nasi.
Itt a nagy krumplidiéta – 1 hét, mínusz 2 kiló!
Már csak egy-két heted maradt, hogy megszabadulj némi súlyfeleslegtől? Akár 7 nap is elegendő lehet, hogy leadj pár pluszkilót: segít a burgonyadiéta!
Viszlát, téli túlsúly! Mutatjuk a legjobb diétás trükköket
Az a sok ünnep és ünnepi lakoma. Az a sok hosszú, hideg téli nap és este, amikor forró kakaóval kényeztetjük magunkat. Ezek az apró bűnök tavaszra megteszik ám a hatásukat. De még nem késő! Talán ez az utolsó pillanat, hogy megállítsuk az alattomos, téli kilókat, amelyek feltartóztathatatlanul telepednek ránk.
A legszebb téli kirándulóhelyek, ha hétvégén nem akarsz otthon ülni
Tagadhatatlanul jó puha pokrócba burkolózva, forró teát szürcsölgetve ücsörögni a kedvenc fotelünkben otthon. Ám télen is érdemes rászánni magad egy kirándulásra, mert szebbnél-szebb élményben lehet részed.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.