A pörgős, terhelt, rohanós napokon bizony nehéz odafigyelni a kiegyensúlyozott táplálkozásra – ez pedig alattomosan felkúszó pluszkilókat eredményezhet. Ennek elkerüléséhez ad néhány tanácsot a dietetikus.

Te is összevissza eszel, ha zsúfolt és nehéz napod van? Szakértőnk tippjei segíthetnek

„A nyári szünetben még egész jól tudom tartani a diétámat, de amikor szeptemberben újra teljes munkaidőben dolgozom, hektikussá válik az étkezésem a folytonos pörgés miatt… Mit tegyek?” – kérdezte olvasónk. Nézzük, mit válaszolt Szabó Lucia, a Budai Endokrinközpont dietetikusa!

egészséges táplálkozás, iroda

Fotó: Shutterstock

 

Mi lapuljon a fiókban?

Mindig érdemes a munkahelyi fiókban, szekrényben olyan alapanyagokat tartani, amelyekhez nyugodtan nyúlhatunk, ha megéheznénk – ilyenek például a korpás kekszek, krékerek. Ezek lehetnek édesek vagy sósak, ám érdemes figyelni arra, hogy aki fogyni szeretne, vagy cukoranyagcsere-zavarban szenved, az magas rosttartalmú és cukormentes terméket válasszon – persze, ezeket is csak mértékkel fogyasztva!

 

Nyerő kombinációk

Ha lehetőség van rá, tartsunk a munkahelyi hűtőben valamilyen idényjellegű gyümölcsöt, zöldséget, továbbá joghurtot, túrót. Ezekből nagyszerű reggelit vagy kisétkezést tudunk készíteni (például gyümölcsös túrókrém alacsony cukortartalmú granolával).

 

Készülj fel!

Aki teheti, otthon, előre készítse el az ebédjét a már jól ismert Okostányér útmutatója szerint. Tehát fél tányér zöldség, negyed tányér köret és negyed tányér feltét alkossa a déli főétkezést. Érdemes kétnapi adagot főzni, így a héten kevesebbszer lesz gondunk rá. A készen vásárolt, rendelt fogásoknál érdemes figyelni az arányokra, valamint az elfogyasztott adagok méretére. Ilyenkor is tartsuk szem előtt az Okostányér felosztását, különös tekintettel a féltányérnyi zöldségre, ami lehet akár nyers, akár sült vagy főtt, illetve valamilyen savanyúság. Tipp: válasszunk főzeléket feltéttel, vagy a sült hús mellé savanyúságot; esetleg a tésztás fogáshoz egy adag zöldsalátát.

 

A folyadékfogyasztás fontossága

A napi 1,5-2 liter folyadék elfogyasztására is legyen gondunk. Ez a mennyiség változhat az évszaktól függően, és legfőképp akkor, ha valaki rendszeresen edz. Tiszta vizet igyunk, esetleg friss gyümölcscsel megbolondítva, vagy gyógynövénnyel ízesített limonádét. Ehhez érdemes valamilyen citrusfélét is tárolni a munkahelyen, illetve többféle teát, amelyet ízesítés nélkül is el tudunk fogyasztani

 

EZ IS ÉRDEKELHET:

 

 

 

Hozzászólások

Állj fel! Egészségvédő tanácsok ülőmunkát végzőknek
Íme, néhány tipp, hogy kiszabadulhass az irodai szék „rabságából”.
Melyik fontos tápanyagokat tartalmazza a kismama étrendje?
Az anya várandósság alatti életmódja kihat a magzatra is, éppen ezért sem mindegy, hogy milyen élelmiszereket fogyaszt a kismama a terhessége alatt.
Tökéletes őszi főétel: sertéskaraj sült almával és lila hagymával
Az omlós, szaftos hús és a fűszeres, édeskés sült alma páratlan duója a titka ennek az ínycsiklandó főételnek. Egyszerűen elkészíthető, egészséges, és bármilyen alkalomra beválik.
Kell-e a víztisztító, ha mellékíze van a csapból folyó ivóvíznek?
Vajon szükséges-e víztisztító berendezést használni, vagy a csapból folyó ivóvíz fogyasztható akkor is, ha néha úgy érezzük, hogy kellemetlen mellékíze van?
Iktasd ki! 7 furcsa ok a pattanásos bőr hátterében
A felnőttkori pattanások bizony sok kellemetlen percet szereznek, ezért érdemes megkeresni a kiváltó okokat. A Diéta és Fitnesz összegyűjtött néhány érdekes tényezőt, ami a problémához vezethet.
Érdekességek a tojásról, amiket nem biztos, hogy tudtál
A tojás az anyatej után a legjobb minőségű ételünk, mellesleg az emberiség legelterjedtebb fehérjeforrása. A tojásnak számos jótékony hatása van az egészségre.
Melengető finomság: Fűszeres almás-sütőtökös krémleves
A hűvös őszi estékre tökéletes választás az évszak két kedvencéből, a sütőtökből és almából készült fűszeres, melengető krémleves.
Alexander-technika – szelíd gyógymód a krónikus fájdalom ellen
Hanyag tartás, lógó fej, megfeszített végtagok, fájó hát és derék. Ismerős? Az Alexander-technika segítségével nemcsak a panaszokat szüntethetjük meg, de testi-lelki egészségünkért is sokat tehetünk.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.