Nincs vita arról, hogy testünknek kell a zöld: a vitaminok, rostok, antioxidánsok és ásványi anyagok zömét így vesszük magunkhoz. Csakhogy zöldség és zöldség közt nagyon nagy ám a különbség – és itt nem a bio-cuccokra gondolunk!

15 zöldség, amiből bármennyit ehetsz, mégsem hízol!

Folyton azt halljuk, hogy a friss zöldség az egészséges táplálkozás alapja, segít megelőzni a szív és érrendszeri betegségeket, a rákot, a cukorbajt, a magas vérnyomást illetve az elhízást. Mindezt a sok jót jelentős mértékben a növényi rostok segítik, mégpedig azáltal, hogy elnyújtják az emésztést. Minél több rostot viszel be a szervezetedbe, annál jobb!

Rostot kizárólag a növények tartalmaznak. Irány tehát a piac, pakold tele friss zöldfélével a kosarad! Persze nem árt, ha okosan válogatsz a kínálatból! Ugyanis a zöldségek egy része igen gazdag keményítőben – ez az anyag az emésztés során szénhidrátokra, cukorra bomlik, vagyis sajnos hízást okoz. Fontos tehát, hogy olyan zöldségeket vigyél haza, melyek keményítőben kimondottan szegények.

15 zöldség, amiből bármennyit ehetsz, mégsem nem hízol!

Fotó: Shutterstock

Íme, a legjobb zöldségek listája:

Uborka, cukkini, retek, brokkoli, fejes káposzta, kelkáposzta, karfiol, karalábé, zeller, padlizsán, saláták, gomba, paprika, paradicsom, spárga, friss zöldbab.

Egy ebédadagnyi, keményítőben szegény zöldséggel ezt eszed meg:

Főzve (kb. 25 dkg) illetve nyersen (kb. 40-45 dkg):

25 kalória, 0 g zsír, 5-6 g szénhidrát, 3 g rost, kb 0,5-2 g fehérje

Zöldségmánia

  • Minél élénkebb színű a zöldség, annál egészségesebb! Variáld az eltérő színűeket: zöld, narancssárga, piros: mindegyik más egészséges hatóanyagban gazdag!
  • Mehet zöldség levesbe, főzelékbe, salátába, szendvicsbe, rántottába, eheted köretként, készítheted pörköltnek, de akár fasírtnak is
  • Süti, chips és csoki helyett térj át az egészséges zöldség-nasikra. Készíts ropogóst zellerből, céklából, répából! Még jobb, ha nyers zöldséghasábokat rágcsálsz esetleg egy kis joghurtos mártogatóval.
  • És ami nagyon fontos: főétkezéseknél a hizlaló köretet (tészta, rizs, krumpli) zöldfélével helyettesítsd!

Óvatosan a panírozott zöldségekkel

Valójában minden, ami lisztes-tojásos-zsemlemorzsás panírban, bő olajban kisütve készül, sajnos egészségtelen, hizlaló élelmiszer, a fogyni vágyók számára, mondhatni, ellenség. És a sült krumpli csak egy dolog, ha a gyorséttermekben ehelyett mondjuk rántott hagymakarikát választunk, azzal sem vagyunk sokkal előrébb. A hagyma a bő olajban sütés hatására elveszti vitamin- és ásványianyag-tartalmát, ráadásul elképesztően zsíros lesz. Nem beszélve a mellé fogyasztott mártásokról (ketchup, majonéz), amik további pluszkalóriákat jelentenek.

Ez is érdekelhet:

Hozzászólások

A savanyú káposzta maga a csoda, ennyi mindenre jó!
Sokan esküsznek a savanyú káposzta áldásos hatásaira, melyekre ilyenkor, a járványos időszakban nagy szüksége lehet a gyengülő immunrendszernek.
A titokzatos karotin, amit minden nőnek ismernie kell
Akármilyen furcsán hangzik, a barnulást elősegítő kenceficéken kívül zöldségekkel és gyümölcsökkel is lehet barnulni.
Diétás nasi? Ilyen is létezik
Valljuk be őszintén, a nassolás rossz szokás, de ha fogyókúrázás közben sem tudunk lemondani róla, akkor sem kell kétségbeesni, csak érdemes egy kicsit átgondolni mit rágcsáljunk. Íme, egy remek recept:
Segítünk, hogy elkerüld a sportsérüléseket
Az edzések alatt szerzett sérülések nagyon fájdalmasak tudnak lenni és általában sok időbe telik, míg teljesen felépülsz.
Néhány diétás szabály, ami felturbózza a fogyást
28 naponta a legtöbb nő életében beköszöntenek azok bizonyos nehéz napok. Ilyenkor tombolnak a hormonok, és a pokolba kívánnánk az egészet.
Őrültség vagy zseniális? Kik azok a húsevő vegetáriánusok?
A gondosan összeválogatott vegetáriánus étrend nagyon egészséges. Akadnak is jó néhányan, akik szeretnék ezt követni, de mégsem tudnak lemondani a hús ízéről. Pedig erre is van megoldás!
Kövér vagyok? Vagy mégsem? Íme a jel, hogy diétáznod kell
Létezik néhány egyszerű módszer, amivel könnyedén megállapíthatjuk, tényleg érdemes-e belekezdenünk egy fogyókúrába.
5+1 recept, hogy ne egészségtelen felvágottat egyél
Nálad is gyakran kerül az asztalra egy-egy szelet kenyér sajttal, májassal, párizsival, dobozos túrókrémmel. De belegondoltál-e már, mennyi tartósítószert eszel meg így? Mutatjuk, mit készíts el ezek helyett gyorsan.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.