Oldal kiválasztása
A tavasz a megújulásé, indulnak a diéták és az edzésprogramok. Megmutatjuk, mit NE tegyél, ha sikeresen formába akarod hozni magad.

5 hiba, ami hazavághatja a tavaszi életmódváltásodat

1. ÁMÍTANI ÖNMAGAD

A legtöbben formásabb alakot szeretnének a nyárra, ezért vágnak bele valamilyen edzésprogramba. Fontos azonban tudni, hogy a fogyáshoz a megfelelő táplálkozás is fontos. Tehát attól, ha elkezdesz valamilyen rendszeres mozgásformát, de közben az étrendeden nem változtatsz, zsíros, szénhidrátban gazdag ételeket fogyasztasz, vagy épp a napi csoki, esetleg süti adaghoz ragaszkodsz, nem valószínű, hogy változni fog a súlyod. Mindez persze fordítva is igaz, szigorú diétával viszonylag gyorsan fogyhatsz, de akkor lesz igazán látványos és tartós az eredmény, hogyha rendszeresen mozogsz is. Mindezek mellett pedig az is fontos, hogy reális célokat tűzz ki, és felmérd, hogy mennyi idő alatt tudod elérni ezeket.

2. MINDENT EGYSZERRE AKARNI

Gyakori probléma, hogy aki fogyni akar, kapkodni kezd, azonnali eredményeket akar, és emiatt egyszerre kezd bele egy extrém szigorú fogyókúrába és egy erős edzésprogramba, amik eleve gátolják egymást, hiszen a testnek szüksége van energiára a mozgáshoz. Nagyon fontos a fokozatosság elve, ha eddig egyáltalán nem mozogtál, nem fogod tudni egy nap alatt bepótolni az elmúlt években elmaradt edzéseket. Sőt, ha túlázásba viszed, könnyen sérülés lehet a vége. Legyél magaddal türelmes és építsd fel megfelelően az edzéseket, kövesd a fokozatosság elvét, vagy kérd szakember segítségét. Ugyanez vonatkozik az étkezésre is, nem az garantálja a sikert, ha nem eszel semmit. Egy türelmetlenségből megkezdett böjt vagy léböjtkúra, sokszor csak azt eredményezi, hogy megállapítod, hogy te erre nem vagy képes, és abbahagyod. Olyan diétát válassz, amit reálisan be tudsz tartani, anélkül, hogy rosszul lennél vagy az őrületbe kergetnéd a környezetedet.

3. A TUTI MÓDSZERBEN HINNI

Ki ne szeretne egy olyan biztos módszert, amitől a lehető legkevesebb idő alatt a lehető legjobb alakja lesz? Időről időre felkapottá válnak bizonyos mozgásformák vagy diéták, de különbözőek vagyunk éppen ezért mindenkinél más-más út vezet a sikerhez. Ha kipróbáltál egy jónak tűnő módszert, de neked nem jött be, ne magadat kezd ostorozni, hanem fogadd el, hogy hozzád valami más illik. Tarts egy kis önvizsgálatot: Milyen mozgás, ami nekem való? Melyik ételekről tudok lemondani? Mi fér bele az életvitelembe? Ne a divat, hanem a saját kritériumaid szerint keress módszert! Az is fontos, hogyha megtalálod a hozzád passzoló mozgásformát, akkor abban szenvedés helyett az az örömödet leled majd és nem elfáradsz, hanem feltöltődsz! Megéri tehát keresgélni!

4. EGY VAGYONT KIADNI

Egy uszodabelépő vagy egy kondibérlet természetesen pénzbe kerülnek és ez teljesen rendbe is van, mint, ahogy személyi edzőt vagy akár dietetikust is érdemes lehet alkalmazni, ha úgy érzed, egyéni segítségre van szükséged a sikerhez. Hiba viszont azt hinni, hogyha több pénzt adsz ki rá, hatásosabb lesz a módszer vagy kevesebbet kell küzdened az alakodért. A fittség nem a pénztárcádtól, hanem az akaraterődtől és a kitartásodtól függ! Ha nem akarsz vagy tudsz költeni, kereshetsz fitneszvideókat a neten, amiket otthon is megcsinálhatsz, elmehetsz futni, bringázni… és letölthetsz egy applikációt a telefonodra, ami segít számolni a kalóriákat, mindezt teljesen ingyen.

5. FELADNI

Keményen edzeni és megfelelően étkezni nem egyszerű. Időt, energiát, odafigyelést, kitartást és sok lemondást kíván. Ezért előfordulhat, hogy úgy érzed, nem bírod tovább. „Ma nem csinálom, mert…„ ”Csak ezt a kis édességet megeszem…„ Ne tedd, légy következetes és vidd véghez, amit ígértél magadnak! A jutalom nem marad el, frissebbnek, fittebbnek fogod érezni magad, jobban álnak majd a tavaszi és a nyári ruhák és elmondhatod: Igen, megcsináltam!

Hozzászólások

Ezért nagyon fontos a nőknek az olajos magvak fogyasztása!
Ásványi anyagokban, vitaminokban, rostokban gazdag élelmiszerek, amelyek kiemelt szerepet játszhatnak a női egészségmegőrzésben. A magvak nem véletlenül a kedvenceink!
Kitörés felturbózva – Top 6 variáció Béres Alexandrától
A klasszikus, bevált gyakorlatokba is lehet némi nehezítést, izgalmat csempészni. Íme, a comb és a farizom formálásának adu ásza, a kitörés – egy kicsit másképp.
Ezt rágcsálja! 12 alacsony szénhidráttartalmú nasi
Nem kell lemondani a finomságokról, csak válasszuk meg jól, hogy mit falatozunk. Olyan egészséges, alacsony szénhidráttartalmú ételeket gyűjtöttünk össze, amelyekből mértékkel nyugodtan csemegézhetünk.
A szabadtéri sport 6 szabálya járvány idején + Gyakorlatok
Amíg nincs kijárási tilalom, addig a biztonsági szabályok betartásával megengedett a szabadban sportolni. Mik a legfontosabb előírások, és milyen gyakorlatokat végezzünk? Útmutatónkból kiderül.
„Élvezem, hogy kísérletezhetek a konyhában!” – interjú Végh Judit színésznővel
Áprilisi címlaplányunk, Végh Judit az év elején komoly változtatást eszközölt ez életmódjában: vegán lett. A színésznővel az új táplálkozási szokásairól is beszélgetünk a vele készült interjúban.
Feszült? Ideges? Segítenek ezek a stresszűző ételek!
A szorongás, az aggodalom és a stressz – főleg most – sokak életének része, és már az egészségünkre is hatással van. Ezen az állapoton azonban sporttal és helyes étrenddel is javíthatunk.
Félelem, önsajnálat vagy lustaság? A halogatás lélektana
A nehéz helyzetekben a problémaorientált ember a kétségbeesés és a passzivitás köntösébe bújik. De van-e kiút ebből a viselkedésformából, hogyan győzhető le a halogatás?
Nagy diétaválasztó – milyen fogyókúrás módszer illik önhöz?
Érdemes a személyiségtípusát is figyelembe vennie, mielőtt belevágna az étkezése megreformálásába. Nézze meg, melyik kategóriába tartozik és segítünk, hogyan könnyíthetné meg az életmódváltást.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.