Oldal kiválasztása
Ugyan, ki akarhat hízni? Ez a vágy különösen azok számára tűnhet hihetetlennek, akik állandóan harcolnak a pluszkilók ellen, és életükben egyik fogyókúra követi a másikat. Ki hinné, hogy vannak, akik azt szeretnék, hogy kicsit jobban gömbölyödjenek? Bizonyára azt is nehéz elhinni, hogy hízni nehezebb, mint fogyni. Míg arra, hogy hogyan kell leadni pár kilót, szinte mindenkinek van ötlete, addig az egészséges hízásra nem szokás tippeket adni. Az édesség és a zsíros ételek ugyanis nem biztos, hogy segítenek. Útmutató az egészséges súlygyarapodáshoz.

Sovány vagyok, hízni szeretnék!

Együtt könnyebb

Rendszeresen találkozni olyan nőkkel, férfiakkal, gyerekekkel, akik szeretnének pár kilóval gyarapodni. Az ő esetükben az a legfontosabb, hogy jelöljenek ki maguk mellé egy „kontrollpartnert”, aki segít megítélni a „normál” adagokat. A tapasztalat ugyanis az, hogy alacsony testsúly esetén a kevés mennyiségű étel az egyik legnagyobb probléma – pontosabban az, hogy a kis mennyiséget normál adagnak vélik a soványak. Lehetőleg normál súlytartománnyal rendelkező partnert válasszon, aki figyelmezteti, ha az adagok alulméretezettek.

Többször kevesebbet

Jellemző, hogy a hízni vágyók nem bírnak egyszerre sokat enni. Fontos, hogy napjában legalább öt étkezést iktasson be, de lehet akár ennél többet is. Így elejét lehet venni az egyszeri, bőséges étkezéseknek. A normál adag ebéd akár két részletben is elfogyasztható, 1-1,5 óra eloszlással. Így attól sem kell tartani, hogy nem elegendő az elfogyasztott étel mennyisége.

Segít az étkezési napló

Célszerű feljegyezni egy füzetbe – étkezési naplóba –, hogy mikor, mit és mennyit fogyasztott, így jobban koordinálható az étkezés. Fokozatosan kell emelni az ételek mennyiségét, megközelítve azt a határt, amit még jóérzéssel meg tudnak enni. Például, ha eddig egy tenyérnyi húst evett, akkor most egy kézfejnyit kell elfogyasztani, egy kanál helyett kettő kanál körettel. Ha eddig két szelet kenyeret evett, akkor próbáljon egy fél szelettel többet, vagy maradjon a két szelet, de igyon hozzá 2 dl tejet vagy gyümölcslevet.

Fontos kisétkezések

Tízóraira egyen egy zöldséges szendvicset joghurttal. Ebéd után iktasson be egy müzliszeletet, uzsonnára a keksz, gyümölcs mellé egy marék olajos magot. Ha minden étkezéshez eszik valamit pluszban, már emel annyit a kalóriabevitelen, hogy havi egy kiló súlygyarapodás könnyedén elérhető. Nincs szükség erőteljesebb hízásra, hiszen az ijesztő lehet, ráadásul így jobban kézben tartható a gyarapodás üteme, nem beszélve arról, hogy ezt az iramot a bőr is képes „követni”.

Fordítson a sorrenden!

Ha főtételt eszik, és levest is szeretne fogyasztani, akkor azt mindenképpen az étkezés végén tegye meg. A leves általában kevesebb energiatartalommal rendelkezik, mint a főfogás, viszont nagyon jól telít, így kiszoríthatja a második fogást. Fordítsa meg a sorrendet: először a második, utána a leves.

Óvatosan a mérleggel

Hetente egyszer mérje a súlyát, hogy kontrollálni tudja a gyarapodást. Érdemes nemcsak a súlyt figyelni, hanem megmérni mérőszalaggal például a has, comb kerületét és ezt is követni, hiszen ez sokszor látványosabban változik, mint a súly.

Mozgás nélkül nem megy

A mozgás elengedhetetlen a hízáshoz is. Nem kell egy helyben ülni és várni a hízást! Mozogjon nyugodtan, hetente többször, de érdemes olyan mozgásfajtát választani, amely fejleszti az izomzatot, ezzel is megváltoztatva a testalkatot. A zsírégető tartományban mozgó órákat hanyagolja, kérjen tanácsot a fitnesztermekben, hogy melyik az önnek való óra vagy dolgozzon súlyokkal.

Mi a lényeg?

Változatos, egészséges étrend, mozgással karöltve. Napi ötszöri étkezés fokozatosan megemelt adagokkal. Ennyi a siker titka! Természetesen mindenki egyéni eset, ezért lehetnek különbségek, de a tapasztalat azt mutatja, hogy ha kezdetben betartja ezeket a nem túl bonyolult szabályokat, akkor a siker nem marad el és ott fog gömbölyödni, formálódni, ahol szeretett volna.

Jó tanácsok hízni vágyóknak

  • Akik szeretik a tejet vagy a 100%-os gyümölcsleveket, azok kellően meg tudják emelni a napi energiabevitelt, ha ezekből mindennap isznak legalább 1-2 pohárral.
  • Ne egyenek egyoldalúan, törekedjenek a változatosságra! Az egészséges táplálkozás irányelveit kövessék. Egyenek sok zöldséget, gyümölcsöt, válasszanak teljes kiőrlésű termékeket.
  • A zsírszegénységre nem kell szigorúan figyelni, de soha ne egyenek egészségtelenül azért, hogy felszedjenek pár kilót (pl. nagyon zsírosan, édességekben gazdagon)!

20–40 év közötti, hízni vágyó hölgyeknek ajánlott napi menü:

  • Reggeli: 2 dl 100%-os gyümölcslé, 3 szelet teljes kiőrlésű kenyér sajtkrémmel, szalámival és zöldségekkel
  • Tízórai: 2 szelet magvas rozskenyér májkrémmel, 2 dl kefir, zöldségek
  • Ebéd: Grillcsirke krumplipürével, kompóttal, krémleves levesgyönggyel és sajtkockákkal
  • + édesség (például egy Túró Rudi)
  • Uzsonna: 1 alma (vagy ennek megfelelő mennyiségű egyéb gyümölcs) + 1 marék sómentes olajos mag (mogyoró, mandula, dió) + müzliszelet vagy keksz
  • Vacsora: Zabkorpás tejbegríz (2/3 rész 2,8%-os tej + 1/3 rész főzőtejszín), 1 liter folyadékhoz 5 evőkanál grízt + 2 evőkanál zabkorpát számoljon

40 kilót fogyott, kidobta a zsákruhákat Makány Márta

Az a bizonyos 40…

Hozzászólások

Így előzhető meg, hogy tüdőgyulladás legyen a megfázásból
A megfázás rossz közérzettel, orrdugulással, orrfolyással, torokfájással járhat. Több alkalommal is áteshetünk rajta évente, rendszerint egy hét alatt elmúlnak a tünetei. Bizonyos esetekben azonban komoly szövődményeket, akár tüdőgyulladást is okozhat.
Jutalmaz vagy büntet? - Nevelési stílusok nyomában
A szülők érzik a felelősséget, a szülői stratégia kialakítása nem várhat. Nevelési stílusok előnyei, hátrányai, „kisokos” szülőknek és leendő anyukáknak, apukáknak.
Tari Annamária - Mi kell ahhoz, hogy változtatni tudjak az életemen?
„Képtelen vagyok bármin is változtatni. Mintha le lennék ragasztva, nem tudok mozdulni. Nem is hiszem igazán, hogy sikerülne. Ennyi év után? Kizártnak tartom…” (40 éves nő)
Mindent a limfómáról!
A limfóma, azaz a nyirokrák viszonylag gyakori daganattípusnak számít, és bármely korosztálynál kialakulhatnak bizonyos típusai. Nézzük a leggyakoribb kérdéseket a limfómáról.
Csodákra képes az arctorna, ha helyesen végezzük
Arctornával nemcsak a ráncokon segíthetünk, de a toka ellen is tehetünk. Nézzük a legnépszerűbb öt gyakorlatot, amit otthon is elvégezhetünk!
Fűszerek jótékony hatása röviden
Ezek az intenzív illatú és aromájú fűszerek nem csak feldobják vacsorája ízét, de nagyon jó hatással vannak az egészségre is.
12 hónap, hogy elérjük a célunkat - Így ütemezzünk!
Hamarosan vége a januárnak, és kiderül: sikerül e tartanunk az újévi fogadalmunkat. December végén hajlamosak vagyunk a  valóságtól elrugaszkodott célokat kitűzni.  Aztán telnek a hetek, a hónapok, és a dédelgetett tervekből nem lesz semmi. Még ha január elején a nagy lendülettel bele is kezdünk ebbe-abba, idővel elkopik a lendület, és visszatérünk a régi szokásainkhoz. Mit tehetünk ilyenkor?A coach válaszol!
Herpesz intim helyen, mit kezdjünk vele?
A herpesz több területen is megjelenhet a testen, ám az egyik legkellemetlenebb, amikor intim helyen jelentkezik. Így tudod megkülönböztetni egyéb panaszoktól és problémáktól! A szakorvos válaszol.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.