Az utóbbi évtizedben rengeteget hallani az úgynevezett szuperélelmiszerekről. Mitől is szuperek ezek az alapanyagok, és hogyan lehet minél többet fogyasztani belőlük a hétköznapokban? Íme, néhány ötlet!

Szuperélelmiszerek minden napra

Egyszerűen szuperek

A „szuperélelmiszer” nem egy tudományos terminológia. Inkább az élelmiszeripar egyik marketingeszköze, amit az elmúlt esztendőkben gyakran használtak arra, hogy bizonyos ételeket reklámozzanak. Igazából minden étel szuperétel, amely a kiemelkedő tápértéke, az ásványianyag- és vitamintartalma miatt előnyös hatással bír a szervezet működésére, valamint az egészségre. Egyébként 2007-ben az Európai Unió betiltotta a „superfood” kifejezés kereskedelmi és értékesítési célokra való használatát.

A szuperélelmiszerek itthon is könnyen beszerezhetők, és egyszerűen a hétköznapi étrendbe illeszthetők, hiszen olyan „szimpla” finomságokról van szó, mint például a brokkoli, a lenmag, az alma vagy a bogyós gyümölcsök.

Zöld kedvencek

Spárga, brokkoli, spenót, rukkola, kelkáposzta… A zöldségek legtöbbje alapvetően szuperélelmiszer. Hogyan tudjuk változatosan felhasználni a zöld színű kedvenceket?

  • A spenótból ne csak főzeléket készítsünk, de smoothie alapanyagként is használjuk fel! Egy marék spenót, egy alma, egy banán, egy pici citrom és pár csepp – már kész is a tápláló zöldturmix!
  • A brokkolit főzzük roppanósra, hogy minél több tápanyag maradjon meg benn. Készülhet belőle zöldköret, vagy egy egyszerű brokkolis-parmezános tészta.
  • A rukkola kiváló salátaalapanyag, kiválóan passzol egy mézes-mustáros dresszing. Szórjuk meg magokkal, adjunk hozzá frissen reszelt céklát, morzsoljunk rá kecskesajtot!

Kóstold meg! Zabpelyhes brokkolifasírt – Alakkímélő finomság ebédre, vacsorára

Magfélék

chiapuding PR fotó

A chiamagból készítsünk pudingot joghurttal és gyümölcsökkel rétegezve
Fotó: PR

Az utóbbi évek sztárja, a chiamag mellett barátkozzunk össze például a hazai lenmaggal is! Tápérték tartalmát tekintve még előnyösebb tulajdonságokkal is bír, mint a dél-amerikai chiamag. A magok fogyasztásának legkézenfekvőbb módja a reggeli müzli vagy kása. (A Mixit weboldalán például magadnak állíthatod össze saját müzliválogatásodat.)

Próbáld ki! Banános-magvas chiapuding joghurttal

Szuper bogyósok

Az antioxidáns hatású bogyós gyümölcsök tavasztól őszig frissen is elérhetőek itthon. Készítsünk szederből, áfonyából, feketeribizliből egy kis növényi tejjel turmixot, vagy gyümölcsös pohárkrémet görög joghurttal, mézzel, túróval.

Bogyós gyümölcsök: az egészségünk apró őrei + Top 3 sütemény

Egész évben sláger: az alma

Kiváló A-, B- és C-vitamin forrás, jótékonyan hat a belekre, méregtelenít. Minden évszakban kapható itthon, ráadásul olcsó is! Fogyaszthatjuk önmagában, készíthetünk belőle süteményt, lekvárt, chutney-t, almacsipszet. Egy egyszerű reggeli: negyedeljünk fel két darab almát, tegyük egy tepsibe, szórjunk rá fahéjat, és süssük180 fokon 20-30 percig!

Könnyű és fogyókúrás desszertre vágysz? Kóstold meg az almás pite tölteléket!

Elfeledett hüvelyesek

Télen kiváló szolgálatot tesz a száraz bab, lencse, mirelit borsó, de ilyenkor, amikor szezonja van, válasszuk inkább a hüvelyesek friss változatát! Megéri rászánni azt a kis plusz időt a zöldborsó kifejtésére: roppanós tavaszi zöldségekkel, friss petrezselyemmel varázsoljunk belőle ízletes zöldséglevest! De kerülhet rizottóba, főzelékbe, salátába, ahogyan a zöldbab is, amely paradicsommal összesütve, bazsalikommal megszórva egyszerű, mégis nagyon finom és könnyű főfogás.

EZ IS ÉRDEKELHET:

Hozzászólások

A ragyogó és egészséges bőr 9 életmódtitka
Bőrünk tükrözi általános egészségi állapotunkat, árulkodik, ha nem pihenünk eleget és nem gondoskodunk megfelelő tápanyagbevitelről. Íme 9 tipp, hogy bőrünk hosszú ideig ragyogó és élettel teli maradjon.
Sárgarépás zabkeksz, ha kell egy kis energia
A lassan felszívódó szénhidrátot tartalmazó édes falat lehet tápláló reggeli vagy könnyű tízórai, uzsonna egyaránt.
Arwen-torna: harmóniába kerül a női test
Az Arwen-torna kifejlesztője szerint a komplex mozgásterápia és a speciális étrend hatására a legtöbb nőgyógyászati betegség tünetei enyhülnek vagy akár el is tűnnek.
A nyári futás 10 fontos szabálya
A nyári hőség igencsak megnehezíti a futók dolgát, de aki komolyan veszi a futást, az ilyenkor sem áll le az edzésekkel. Ha megfogadod tanácsainkat, könnyebben fogsz megbirkózni a meleggel.
Így készül az egészséges házi csokoládés jégkrém!
Ha könnyű csokis édességre vágysz, ez lehet a legjobb és legegyszerűbb választás a meleg nyári napokon!
A mosoly – és ami mögötte van
Semmi sem megtévesztőbb, félrevezetőbb egy mosolynál. Ezt az tudja a legjobban, aki mögéje rejtőzik.
Hogyan táplálkozik egy élsportoló? Gurisatti Gréta válogatott vízilabdázó tippjei
Gréta elmeséli, mire figyel oda a táplálkozás terén, emellett néhány tippet is megoszt a nyári topforma titkával kapcsolatban.
Joghurtos süti őszibarackkal – egy könnyű nyári kedvenc
Egyszerűen elkészíthető, kevert tészta friss, zamatos őszibarackkal és némi áfonyával. Kell ennél több?
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.