A világszerte népszerű Kayla Itsines fitnesztréner néhány jól ismert mozdulatsor helyesen és helytelenül kivitelezett változatát mutatja be. Tanuld meg jól végezni mindet, hogy igazán hatékonyak legyenek!

3 alakformáló gyakorlat: A sztáredző megmutatja, hogyan végezd helyesen

 

Kayla Itsines, alakformáló gyakorlat, edzés

Fotó: Facebook/Kayla Itsines

Az otthoni torna és az edzés során is sokan programjukba ezt a három alakformáló gyakorlat: hasprés felemelt lábbal, hátsó fekvőtámasz széken, fekvőtámasz. Ám egyáltalán nem mindegy a kivitelezés: ha odafigyelsz arra, hogy jól csináld, nemcsak valóban hatékony lesz a gyakorlat, de a helytelen kivitelezésből adódó kisebb-nagyobb sérüléseket is elkerülheted.

Kayla – a világszerte népszerű BBG-edzésprogram és Sweat fitneszapp – megalkotója egyik Insta-posztjának videójában a fent említett három alakformáló gyakorlat kerül fókuszba: a sztáredző megmutatja, melyek azok a kivitelezéssel kapcsolatos tipikus bakik, amelyekkel a leggyakrabban találkozik, és azt is láthatod, milyen a korrekt verzió.

Azt javasolja, hogy végezd el a mozdulatsorokat egy tükörnél, amiben ellenőrizheted önmagad. De az is megoldás, ha megkérded az egyik családtagod, hogy videózzon le! A videó megtekintését követően korrigálhatod az adott alakformáló gyakorlat során felmerülő esetleges hibákat.

Hátsó fekvőtámasz széken vagy padon:

  • A kezek vállszélességben támaszkodjanak.
  • A vállaidat és a fejedet ne ejtsd előre!
  • A könyöködet addig hajlítsd, hogy az alkarod és a felkarod derékszöget zárjon be egymással.

 

Hasprés felemelt lábbal:

  • A derekadat szorítsd a talajra.
  • Ne a fejedet és a könyöködet rángasd felfelé, a törzsed emeld!
  • Komótosan, koncentráltan végezd a gyakorlatot, érezd, hogy dolgoznak a hasizmaid!

 

Fekvőtámasz:

  • A kezek támaszkodjanak nagyjából vállszélességben.
  • Tartsd a törzsed egyenesen a törzsizmok és a farizom segítségével, ne told fel vagy ejtsd le a csípőd.
  • Ne a fejeddel fekvőtámaszozz, azaz hajlítsd a karod ahelyett, hogy a fejeddel „buknál” lefelé.

 

View this post on Instagram

IMPROVE YOUR FORM #BBGcommunity working out from home, do you use a mirror to check on your form? ⠀⠀⠀ If you have a mirror around the house, I recommend putting it near your workout area so you can check on your form during your workouts. If you don’t have a mirror at home, that’s okay! I've filmed these tips for you to keep in mind when training. These are some of the most common mistakes I see with my at home workouts. Remember you can SAVE this post and refer back to them when you need. 🙌 ⠀⠀⠀ TRICEP DIP ✅Hands should be shoulder width apart ✅Keep your shoulders back and face looking forward ✅Bend your elbows and dip down until you’re at a 90-degree angle ⠀⠀⠀ RAISED-LEG CRUNCH ✅Engage your abs before beginning the movement ✅Start the movement by using your abdominal muscles, not your head ✅Keep the movement slow and controlled ⠀⠀⠀ PUSH-UP ✅Hands should be shoulder width apart ✅ Keep your body in a neutral position by engaging your core and glutes ✅Keep your shoulders back ✅Push the floor away from you ⠀⠀⠀ #BBGcommunity what exercises do you struggle with most? Comment below. 👇 ⠀⠀⠀ www.kaylaitsines.com/SWEATchallenge ⠀⠀⠀ #BBG #BBGcommunity #SWEATchallenge

A post shared by KAYLA ITSINES (@kayla_itsines) on

 

EZ IS ÉRDEKELHET:

 

 

 

Sütőben sült paradicsom télire
Ha sok paradicsomunk termett a kertben érdemes a következő receptet kipróbálni, mert pillanatok alatt isteni, fűszeres szószt készíthetünk belőle, ami rengeteg diétás étel alapja is lehet.
Mennyi étel kerülhet pontosan a tányérodra, ha fogyni szeretnél?
Belekezdhetünk bármilyen diétás módszerbe, kipróbálhatunk akár ezerféle étrendet is, ha nem tanuljuk meg, mennyire fontos a porciókontroll, egy sem lesz sikeres.
Kezdj el mozogni és így változik meg az egész életed
Elképesztő, milyen komoly hatással lehet az életedre, ha mozogni kezdesz! Összegyűjtöttük a leglátványosabb változásokat.
A megfelelő méretű melltartó fontossága
Talán egy nőnek sem mondok újdonságot azzal, hogy a megfelelő melltartó kiválasztása alapvető fontosságú.
Nem mozdul a mérleg nyelve? Mutatjuk, hol a hiba!
Bizony, néha hiába a koplalás, a megszállott és rendszeres edzés, a mérleg mégsem mozdul. Sokan ekkor adják fel. Pedig csak át kellene gondolni, valóban mindent helyesen tesz­el.
A cékla chips lett a diétázók őszi kedvence: így lesz szuper ropogós
Rozmaringgal fûszerezett nasi, amit képtelenség abbahagyni. Egészséges, egyszerûen elkészíthető, zamatos, ropogós őszi finomság.
Áll alatti kényes témák: többé nem öregít a toka
Sokszor hihetetlen erőkkel küzdünk a ráncok ellen, arcunk egy másik részéről, az állról azonban gyakran elfelejtkezünk. Pedig az itt megereszkedett bőr látványa ugyanúgy öregíti az arcot, mint egy csúnya szarkaláb.
Liszt- és cukormentes kókuszos piskóta
Fél óra alatt az asztalra varázsolhatod ezt a remek diétás sütit! Nagyon kevés szénhidrátot tartalmaz, ezért bátran fogyaszthatod akár este is! Lágy, levegős piskóta csupa egészséges alapanyagokkal is!
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.