Oldal kiválasztása
Egy edzőteremben többféle nehézséggel is szembetalálhatjuk magunkat: előfordulhat, hogy hirtelen azt sem tudjuk, a sok eszköz mire való, vagy éppenséggel tisztában vagyunk ugyan azzal, hogy mivel és hogyan kellene edzenünk, de a gép éppen foglalt. Simon Tamás személyi edző teljes testet átmozgató edzésterve ezeket a kellemetlenségeket segít kiküszöbölni, ugyanis az általa összeállított gyakorlatsorok végrehajtásához mindössze 1-1 kézi súlyzóra és egy padra lesz szükség. 

Az alsótest gyakorlatok személyi edzőtől

SZŰK GUGGOLÁS

Álljunk csípőszéles terpeszbe és fogjunk meg egy edzettségi szintünknek megfelelő kézi súlyzót az egyik végénél lefelé lógatva. A súly a szegycsontunk vonalában legyen, és gyakorlat közben is ügyeljünk arra, hogy ne engedjük lejjebb annál. Ezután a helyes guggolás szabályait betartva guggoljunk le addig, amíg a lábszárunk derékszöget nem zár be a combunkkal vagy ameddig helyesen tudjuk kivitelezni a guggolást (térd nem rogy be, boka stabil, hát homorú, súlypont a sarkakon). 3 körben 12 ismétlést végezzünk.

SZUMÓGUGGOLÁS

Most álljunk széles terpeszbe (lábfejek enyhén kifelé nézzenek), és nyújtott karral engedjük le a súlyt a két lábunk közé, és így guggoljunk 3 körben 12-szer a helyes guggolás szabályait betartva. Ha egy kicsit pörgősebbre vennénk a formát, ezt a gyakorlatot kombinálhatjuk az előzővel és szuperszettben is végezhetjük.

SAROKEMELÉS SZTEPP-PADON

Végül pedig már csak a vádlinkat kell megedzeni, erre az egyik legkönnyebb gyakorlat, ha ráállunk egy sztepp-padra, megtámaszkodunk például a falnál, és pipa-spicc mozdulatokat végzünk a lábfejünkkel. Ha biztonságosan meg tudunk állni támasz nélkül is, akkor foghatunk kézi súlyzókat is a kezünkbe, és azzal együtt süllyesztjük, majd emeljük a lábfejünket. A vádlinál érdemes több ismétléssel számolni, ha megy, akkor akár 15-ször is ismételhetjük a gyakorlatot, három körben.

HOSSZÚRA NYÚJTOTT SÉTÁLÓ KITÖRÉS

Amíg megtanuljuk és megszokjuk, addig kis súlyokkal végezzük a gyakorlatot, hogy helyesen rögzüljön a mozgásforma. Fogjunk a kezünkbe egy-egy kézi súlyzót és végezzünk el egy kitörést úgy, hogy a talajon maradó lábunkkal lábujjhegyre állunk, és onnan lépünk előre a másik lábunkkal. Ezzel a technikával sokkal hosszabbra tudjuk nyújtani a kitörést, és mélyebben tudunk beleülni a gyakorlatba is, ami az izmok hatékonyabb edzéséhez vezet majd (hiszen a megszokottól eltérő terhelést kapnak). Három körben 9-9 lépést végezzünk a terem egyik végéből a másikba.

MEREV LÁBAS FELHÚZÁS

Álljunk a kézi súlyzókkal a kezünkben csípőszéles terpeszbe, majd enyhén hajlítsuk be a térdünket és lassan induljunk lefelé a súlyokkal a kezünkben. Egyenes törzzsel döntsünk előre, a súlyzókat minél közelebb vezetve az alsó végtagokhoz, és zárjuk a lapockát. Akkor végezzük jól a gyakorlatot, ha azt érezzük, hogy a combhajlító (tehát a combunk hátul) nyúlik. Azon a ponton, amikor a hátunk kezd domborúvá válni, ne menjünk túl. Háromszor minimum 9, de inkább 12 ismétlést végezzünk.

Inspirálja magát az edzésre Liptai Claudia Instájával

3 kettlebell alapgyakorlat

Hozzászólások

Anyukák a dietetikusnál
A táplálással kapcsolatos problémák, aggodalmak különösen megviselik az anyukákat. Kezdetben a szoptatás okozhat lelki vívódást, majd a hozzátáplálás bevezetése és kivitelezése. Mire ezen túlesünk, máris ott vagyunk a dackorszaknál, amikor „csak azért sem” alapon próbálgatja a határokat és az erejét a csemete, aki ráadásul válogatós is.
6 szokás, ami segít az életmódváltásban
Minden az alapoknál kezdődik, így az életmódváltás is. Nem azt javasoljuk, hogy hatalmas tempóban vágj bele egy új életbe. Napi 6 szokást vezess be az életedbe, amelyek tökéletes alapokat biztosítanak. 
A dietetikus válaszol: minden, amit a purin diétáról tudni kell!
Kiknek javasolt a purin diéta? Mit kockáztatunk vele, ha olyan ételeket eszünk, amelyek kifejezetten tiltottak? A dietetikus válaszol!
A legjobb téli reggelik - receptek
Hétvégén, ha több időnk van, szívesen ülünk közösen az asztalhoz párunkkal, családunkkal, hogy elköltsünk egy kiadós, kellemes reggelit. Mivel hideg időben jobban igényli a szervezet a tápláló ételeket, az intenzívebb ízeket, esetleg a meleg ételeket, érdemes lenne a hétköznapokban is egy kicsit korábban kelni és időt hagyni egy vitaminban és tápanyagban gazdag, egészséges, ízletes téli reggelire.
240 kilóról fogyott le látványosan a sorozatszínész
240 kiló volt Ethan Suplee, amikor eldöntötte, hogy változtat az életén. Alig lehet felismerni!
Hozd formába magad! Kar-, és vállformáló gyakorlatsor - lépésről lépésre
Hozd magad formába! Formáld, erősítsd a karod és a vállad a következő gyakorlatsorral, amit edzőnk állított össze!
Hangulatjavító tippek téli reggelekre
Mindenki átélte már a vigasztalanul sötét, téli reggelek hangulatát. De nem igaz, hogy minden életkedvünket vesztve, nyomott hangulatban kell indítanunk ezeket a napokat.
Miért fáj a derekunk, ha köhögünk?
A köhögés néhány embernél felerősíti az egyébként is jelen lévő derékfájdalmat, másoknál csupán köhögéskor jelentkezik a kínzó érzés. De van e összefüggés a köhögés és a derékfájdalom között? A szakorvos válaszol! 
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.