Elhatároztad, hogy edzeni kezdesz és szeretnéd, ha ez minél hamarabb meglátszana a testeden? Akkor ezeket az egyszerű gyakorlatkat próbáld ki mindenképpen.

6 gyakorlat, ami a leglátványosabban formálja a testet

 

Fekvőtámasz: a mell, a váll és a kar izmait erősíti

Fekvőtámasz

Fekvőtámasz
Fotó: shutterstock

A kezedet a vállszélességnél kicsit szélesebb támaszba tedd. Figyelj rá, hogy a tested egy egyenes vonalat alkosson. Ha a térdelő fekvőtámaszt választod, a lábfejed a térded fölött legyen, a fenekedet ne told ki, és ne is lógasd, tartsd feszesen. A fejedet ne feszítsd hátra, de ne is lógasd. Körülbelül 90 fokban hajlítsd be a könyöködet, majd emeld vissza a kiinduló helyzetbe.

Felülés: a hasizmokat erősíti

Felülések medicinlabdával

Felülések medicinlabdával
Fotó: Shutterstock

Feküdj a hátadra, a lábad csípőszélességű terpeszben legyen a talajon. A derekadat szorítsd a talajra, a hasizmaidat feszítsd meg, a könyöködet húzd a talaj felé. Kilégzéssel feszítsd meg még jobban a hasizmaidat, az álladat emeld a mennyezet felé, a lapockádat pedig emeld el a talajtól. Belégzésre térj vissza a kiinduló helyzetbe.

Súlyzóemelés: a bicepszet erősíti

Állj csípőszélességű terpeszbe, enyhén hajlított térddel. Mindkét kézben súlyzó, karok a test mellett, tenyér előre fordítva. Karhajlítással emeld a súlyzókat egészen mellmagasságig, majd engedd vissza a kiinduló helyzetbe. A hátadat mindvégig tartsd egyenesen, a könyöködet szorítsd az oldaladhoz. Lassú mozdulattal dolgozz lefelé is, ne hagyd, hogy a súly lerántsa a karodat!

Guggolás: a combot és a feneket erősíti

Kezdd a falnál: a hátaddal és fenekeddel támaszkodj a falnak, a lábad legyen csípőszélességnél valamivel nagyobb terpeszben, a térded legyen a bokád fölött. Lassan ereszkedj le a fal mellett, úgy, hogy a térded 90 fokos szöget zárjon be. A térded ne csússzon ki két oldalra. Amikor ráéreztél a gyakorlatra, próbáld meg fal nélkül elvégezni, ilyenkor a feneked egy kicsit hátrébb kerül majd a gyakorlat közben. Fonts, hogy ekkor már a térdes nem mehet a boka elé!

Fordított fekvőtámasz: a tricepszet erősíti

Támaszkodj egy székre a tested mögött. A térded legyen a bokád fölött, és zárjon be körülbelül 90 fokos szöget. Ereszd le a tested úgy, hogy a könyököd 90 fokos szöget zárjon be, majd emeld vissza a tested a kiinduló helyzetbe. Ne görbítsd a hátadat, és ne told ki előre a csípőd és a térded, a felsőtested legyen függőleges.

Kitörés: a láb összes izmát erősíti

Kitörés súlyzókkal, gyakorlat

Fotó: Shutterstock

Szűk terpeszből lépj egy nagyon előre és térdhajlítással engedd le törzsed a talaj irányába. Hátul lévő lábad térdével csaknem érintsd meg a talajt, majd térj vissza a kiinduló helyzetbe.

Intervallumos kardioedzés

A sporttal foglalkozó kutatások szerint az edzésbe beiktatott rövid, intenzív szakaszok legalább 24 órára felgyorsítják az anyagcserét. Vagyis ha eddig általában 30 percet gyalogoltál, 5 percenként iktass be az edzésprogramba 30 másodperc erőteljes futást. Később ezt a 30 másodpercet 1 percre is emelheted, a sétálós szakaszok hosszát pedig 4 percre csökkentheted.

Erősítő edzés

Minél több a testedben az izomszövet, annál több energiára van szüksége, vagyis nyugalmi állapotban is több zsírt éget a tested. Heti 2-3 alkalommal végezd el a következő, egész testet megmozgató gyakorlatsort körülbelül 30 perc alatt. Egy-egy gyakorlatból kezdd 10-12 ismétléssel

EZ IS ÉRDEKELHET:

Hozzászólások

Igazi diétabomba: így használd fel a céklát
Valljuk be, a nyers cékla nem a legbizalomgerjesztőbb áru a zöldségesnél, sokaknak legföljebb a savanyúság jut róla eszébe. Pedig ez a tél végéig kapható vitaminbomba nem csak remek diétás étek, de számtalan finomság alapanyaga is.
Mire jó pontosan az útifűmaghéj? Most megtudhatod!
Ez az indiai aprócska gyógynövény hihetetlen erővel bír. Rosttartalmának köszönhetően tökéletesen megszűnteti az éhségérzetet, ráadásul valósággal átmossa a szervezetedet. Ismerd meg közelebbről.
5 tipp, ha kezdő vagy és imádni fogod a futást
Elhatározod, hogy futni fogsz. Olyan egyszerűnek tűnik, hiszen mindenki csinálja. Mi lehet a titkuk?
Megszólalt a kozmetikus: ezek a legnagyobb szépségápolási bakik
A legtöbbet az időhiányra, az állandó rohanásra fogjuk – a szépségápolási hibáinkkal azonban hosszú távon többet ártunk, mint amennyit nyerünk azon a pár percen, amíg elkövetjük azokat.
A fogyókúra királynői: fedezzük fel a salátákat!
Mióta a zöldsaláta-választék itthon is túlnőtt a fejessalátán, sőt a jégsalátán is, a diétázók igazi kánaánban lubickolhatnak.
Tavaszi bőrápolás otthon, így lesz gyönyyörű az arc
Egyre többen választanak természetes alapanyagokat tartalmazó bőrápolókat, kozmetikumokat, legyen szó arctisztítóról, hidratálóról vagy festékekről.
Így gyalogolj, hogy fogyj!
Nincs szükséged eszközökre, hogy minőségi edzést végezz – elég egy jó cipő, és már indulhat is a sportolás! A gyaloglás bárki számára elérhető, kalóriaégető mozgásforma.
Szuper ötlet: tedd üvegbe a reggelit!
Kiadós, tápláló reggelivel indítod a napot? Jól teszed! Ha a munka előtti rohanásban nincs időd, készítsd el a reggelidet előző este, és éjszaka pihentesd a hűtőben.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.