Nem akar lapos lenni az a has? Lehet, hogy nem is úszógumiról van szó, hanem folyamatos puffadásról. Ennek megszüntetésére pedig nem a felülések számát kell növelni, hanem lecserélni és törölni a listánkról néhány élelmiszert. Lássuk, miket!

Lapos hasat szeretnél? Ezeket az ételeket kell elhagyni!

Növeljük a rostok mennyiségét!

Az állandó székrekedés miatt is feszülhet a has. Hogy ez a gond megszűnjön, radikálisan növelni kell a rostfogyasztást. Erre kiváló a zabpehely és az útifűmaghéj. Reggelire zabpehelyből készült kását készítsünk, nem kell gigamennyiségben gondolkodni, elég 3 evőkanál zabpelyhet megfőzni. Az útifűmaghéj vízből képes akár a tömegének hússzorosát is felszívni, aminek következtében zselés állagot nyer, amely végighalad az emésztőrendszeren. Ha kúraszerűen, néhány hétig reggel és este megiszunk 2 dl teában, vízben, joghurtban elkevert maghéjat, komolyan beindítja a fogyást.

Csökkentsük a nátriumot

A nátrium megtartja a vizet a szervezetben. Szakértők szerint az „átlagember” éppen kétszer annyi sót fogyaszt, mint kellene. A feldolgozott élelmiszerekben, felvágottakban, konzervekben, poralapú szószokban, ételízesítőkben eleve rengeteg só van. Ha még utólag is megsózzuk az ezekből készült ételeket,az már valóban sok lesz.

Együnk káliumban gazdag ételeket

A banán és a burgonya segítenek abban, hogy a szervezetünk megszabaduljon a felesleges víztől. Helyre kell állítani a nátrium-kálium egyensúlyt, mert ez szabályozza a vízháztartás működését. A káliumot legjobb természetes formában fogyasztani, mert akkor biztosan nem adagoljuk túl. A túl sok kálium szívritmuszavarhoz vezethet!

Szabaduljon meg a cukoralkoholoktól

Nem mindenki bírja jól a szorbit, mannit, xilit és lacitol nevű édesítőket. Vagy felpuffasztanak, vagy hasmenést okoznak, egyik sem jó jel. Ha érzékenyek vagyunk, hagyjuk el az összes édesítőt, édesítőtartalmú üdítőket, csokoládét, és figyeljük a címkéket, nehogy csapdába essünk.

Több víz

Akármilyen hihetetlen, ha több vizet iszunk, az segít laposabbá tenni a pocakot. Az emésztéshez a rostok mellett sok víz is kell. Aki nem iszik elég vizet, sokszor érezheti azt, hogy olyan kemény a hasa, mintha egy kőgolyó lenne benne. Ahhoz, hogy kellően hidratáltak legyünk, 8 pohár vizet kell meginni naponta, illetve vízben gazdag élelmiszereket kell enni, leveseket, zöldségeket, gyümölcsöket. A kávé,turmix, kakaó nem számít folyadéknak, ezt jegyezzük meg!

Szokjunk le a light üdítőkről

A túl sok szénsav és a korábban említett édesítők kombinációja is eredményezheti azt, hogy duzzadtnak érezzük a hasunkat. Érdemes ezeket elhagyni, és figyelni, változik-e az állapotunk. Emellett habzsolással, rágózással és cukorka szopogatásával is sok felesleges levegő jut az emésztőrendszerbe. A lassú rágást meg lehet tanulni, pláne, ha gyorsan meg is tapasztaljuk jótékony hatását.

Fogyasszunk probiotikumokat

A probiotikumokon a tejsavbaktériumokat értjük. A tejsavbaktériumok a hasznos baktériumok közé tartoznak, a tejcukrot (laktózt) tejsavvá alakítják, és így pl. a tejből joghurtot állítanak elő. Hasonló történik a gyomorban is, ennek során más hasznos mikroorganizmusok számára kedvező életkörülményeket biztosítanak. A tejsav egyidejűleg savassá teszi a belet a „rossz” csírák számára, így azok kevésbé lesznek képesek szaporodni.

Válasszunk minél több természetes és szezonális alapanyagot

Ha étrendünket úgy alakítjuk, hogy minden étkezés természetes, nem feldolgozott, hanem nyers alapanyagokat is tartalmaz, akkor sokat teszünk az emésztésünk rendbe tételéért. Aki nem szereti annyira a salátákat, az egye párolva a zöldeket vagy levesbe főve. A krumplit, a tésztát és a rizst cseréljük minél gyakrabban zöldségköretre, salátára, savanyúságra.

Ők mitől soványak? – A sovány emberek 12 titka

Hízókúra – Ha gondot okoz a soványság

Hozzászólások

Ez a legjobb recept: főzzünk eperlekvárt cukor nélkül!
Sokáig éltünk abban a tévhitben, hogy eperlekvárt, szörpöt eltenni csak cukorral lehet.
Itt a kánikula! Így lehet jól aludni a nagy melegben
Sokan várták már, hogy végre tartósan meleg, vagyis igazi fülledt nyár legyen, ugyanakkor ez a hőség rendkívül igénybe veszi a szervezetet.
Így lesz sokáig gyönyörű a barna bőr
Így lesz sokáig gyönyörű a barna bőr
A reggeli mozgás jótékony hatásai
Ahogy egyre jobb az idő, még az is könnyebben kel a korai nappal, aki egyébként szeret sokáig lustálkodni. Élvezze és használja ki a nyarat a reggeli mozgásra is!
13 tipp a hőségben való edzéshez
Győzd le a forróságot azzal, hogy felkészülsz rá!
Most nyílik a bodza, tedd el télire cukor nélkül
Te is imádod a bodza szörpöt, de megrémiszt, mennyi egészségtelen fehér cukor kell bele? Mutatjuk, hogy készítsd el a diétás változatot.
Íme 25 perc pokoli kettlebell-edzés Hegedűs Dórival!
A FitPercek legfrissebb videójában Hegdűs Dóri, személyi edző mutat néhány remek gyakorlatot, hogy érdemes a kettlebell-lal mozogni.
4 isteni nyári leves, amit akkor is ehetsz, ha diétázol
Nyáron is nagyon fontos a folyadékfogyasztás, és egy jó tányér leves akár elég is lehet, hiszen ezekben a hónapokban nem jó nagyon leterhelni a gyomrot. Ezekből a finomságokból viszont bátran ehetünk.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.