Oldal kiválasztása
Egy szép dekoltázs igazán szemet gyönyörködtető látvány. Különösen a nyári időszakban, amikor egyre lengébb ruhák kerülnek elő a szekrényből. Fordítson a mell és a dekoltázs ápolására legalább annyi időt, mint az arcápolásra, és viseljen bátran kivágott felsőrészeket.

Trükkök és gyakorlatok a formás mellhez és a szép dekoltázshoz

A mell végleges formája a húszas évek elejére kialakul, alapvetően ezek után már nem változik a zsírállománya. Ám a sok hízás, fogyás, a menstruációs ciklus, a terhesség és a szoptatás mind-mind befolyásolja a mell formáját, feszességét. Biztosan észrevették már, hogy a menstruáció előtt feszesebb, teltebb a mell, utána azonban lelappad. Jóval nagyobb a változás a szülés és a szoptatás után, hiszen akkor sok esetben nem csak feszességét veszti el, de a formája is átalakul. Mindez azonban nem törvényszerű, s ha a természettel nem vehetjük is fel a harcot, mégis minden tőlünk telhetőt meg kell tennünk mellünk formájának, feszességének megtartásáért.

Rendszeres ápolás, feszes keblek

A dekoltázs igen hamar meghálál mindenfajta gondoskodást. Mint ahogy az is szinte azonnal meglátszik rajta, ha nem fordítunk rá elég figyelmet. Idejében el kell kezdeni az ápolást, mert ezen a területen a bőr vékony és meglehetősen érzékeny, a mellek súlya megnyújthatja a bőrt. A kulcsszó ez esetben is a rendszeresség. Hetente legalább két alkalommal használjon radírt a mell és a dekoltázs vonalán is. Ne azt a radírt alkalmazza, amelyet a testére használ, inkább azt kenje a dekoltázsára, amely az arcbőrének is megfelel. Ez jóval finomabb szemcsés termék, amely valójában ápolja, és nem dörzsöli ki a bőrt, nem okoz pirosodást vagy irritációt.

A mindennapos ápolás részét képezi a megfelelő hidratálókrém használata. Alkalmazhatja az arcápoló krémet is, de egy könnyű, érzékeny bőrre való testápoló krém vagy tej is megfelel. Ez a heti ápolás, ám, ha valóban szeretné megőrizni mellének és dekoltázsának szépségét, akkor egy kicsit többet is kell tennie.

Extra kényeztetés

A radírozáson és a krémezésen kívül a megfelelő olajokkal és pakolásokkal is kiegészítheti az ápolást. Kerülje azokat a készítményeket, amelyeket mellnövelő hatással reklámoznak. Ha egy termék bármilyen kis mértékben is, de képes növelni a mell méretét, az valószínűleg fitohormonokat tartalmaz, ezek azonban káros hatással lehetnek a hormonháztartásra. Ráadásul nem is növelik annyira látványosan a kebleket, hogy megérje a kockázatot. Más a helyzet azokkal a krémekkel, olajokkal, amelyek magát a bőrt feszesítik. Ám ezek közül sem feltétlenül szükséges a legdrágább kenceficét alkalmazni. A legjobb és legolcsóbb megoldás a természetes olívaolaj vagy a szőlőmagolaj. Zuhanyozás vagy fürdés után masszírozza be az olajat a bőrbe. Nedves felületen gyorsabban és alaposabban felszívódik. Ha még mindig túl ragacsosnak, csúszósnak találná a bőrét, akkor egy puha, nedvszívó törülközővel itassa fel a felesleget. Ne dörzsölje, ne törölje le, csak óvatosan, borogató mozdulatokkal szívja fel az olajat. Az olíva- és a szőlőmagolaj a legjobb bőrfeszesítő, hiszen regenerálja a kollagénszöveteket, késlelteti, lelassítja az öregedési folyamatokat, ráadásul rengeteg fontos tápanyagot és vitamint tartalmaz, amelyek mind felszívódnak és hasznosulnak a bőrben. Ha mindennap alkalmazza az olajos ápolást, két hét után máris feszesebb kebleket láthat a tükörben.

mell, dekoltázs, nő

A radírozáson és a krémezésen kívül a megfelelő olajokkal és pakolásokkal is kiegészítheti a mell, és a dekoltázs ápolását.
Fotó: shutterstock

Trükkök

Az arcbőrön remekül beválnak a különféle arcpakolások, miért ne lehetne ez érvényes a mellre és a dekoltázsra is? Időről időre, mondjuk havonta egy alkalommal kényeztesse magát egy forró fürdővel összekötött dekoltázspakolással. Ez esetben azonban már nem érvényes az, hogy az arcra használható pakolás alkalmas a dekoltázs ápolására is. Az archámlasztó pakolások – akár lehúzósak, akár lemoshatók – árthatnak a mell és a dekoltázs bőrének. A legjobb, ha házilag készíti el azt a keveréket, amellyel aztán kényeztetheti teste e területét. Persze beszerezhet kifejezetten dekoltázspakolást is, de a házi készítmények mégiscsak olcsóbbak. Csak magas savtartalmú gyümölcs, kevés tej vagy joghurt, illetve olívaolaj kell hozzá. Magas savtartalmú gyümölcs például az alma, az ananász vagy a mangó. Ezeket egyszerűen reszelje le, keverje el olívaolajjal és tejjel vagy joghurttal. Ezt a pépet vigye fel a bőrére és hagyja hatni 10 percig. Végül langyos vízzel mossa le. Ha már rendszeresen alkalmazza a natúrpakolásokat, kiegészítheti a keveréket egy teáskanálnyi mézzel. A méz remekül táplálja és hidratálja a bőrt, feszesít, és a bőr mélyebb rétegeibe is behatol. A gyümölcsös pakolásokat első alkalommal csak egy kis felületre vigye fel, hogy megfigyelje, nem okoz-e bőrirritációt. Legyen óvatos a citrusfélékkel, mert kicsíphetik a bőrt.

Edzés és mellápolás

Megoszlanak a vélemények a mellápolás és az edzés összefüggéséről. A zsírállomány alatt izmok találhatók, amelyeket lehet edzeni, izmosítani. Erre azonban nagyon oda kell figyelni, ugyanis nem könnyű megtalálni az egyensúlyt a túl sok és a túl kevés mozgás között, hiszen, ha túl sokat edzünk erre a területre, a mell nem formásabb, hanem egyenesen kisebb lesz. Ezen a területen – a mellek alatti részen – kifejezetten hátrány a sok izom. 1,5-2 kilónál nagyobb súllyal nem is érdemes dolgozni, s heti két alkalomnál többször nem kell erre a területre súlyzóval edzeni.

Mozgásformák 2 kilós súlyzóra:

  • Feküdjön hanyatt, tárja szét a karjait, mindkét kezében a súlyzóval. Nyújtsa ki a kezét, majd zárja össze nyújtott karjait. Tíz-tizenkét ismétlést végezzen.
  • Álljon vállszéles terpeszben, karjait könyöknél behajlítva emelje fel, kezében a súlyokkal. Hajlított könyökkel végezzen tíz-tizenkét tárogatást.
  • Végezzen 8-10 fekvőtámaszt. Először a könnyített formáját próbálja – térde érintheti a talajt –, majd, ha már megerősödött és jól bírja, végezzen sima fekvőtámaszokat is.

Bevág, szorít, elcsúszik – Hogyan válasszunk melltartót?

A mell elváltozásai – Mindig vegye komolyan!

Hozzászólások

Diéta és Fitnesz a Facebook-on

6 hatásos arcpakolások nyári gyümölcsből
Egy fárasztó nap után az arcunk is felfrissülhet, regenerálódhat a nyári gyümölcsök nyújtotta kényeztetéstől.
7 ötlet, hogy többet sportoljon az egész család
Ha a gyermek azt látja, hogy anyu és apu nem sportol, bizony felteszi a kérdést, akkor ő miért tenné? Mutassunk jó példát, szoktassuk rá az egész családot az aktív kikapcsolódásra.
Ez az egyetlen őszinte fotó, amit Kim Kardashian megosztott a testéről
Kim Kardashian patikamérlegen adagolja a tökéletesre szabott pózolást, de talán életében először egy igazán őszinte fotót sikerült megosztania, aminek még az üzenete is segíthet olyanoknak, akik hasonló tünetekkel harcolnak.
Hová menjünk hétvégén? – Programajánló
Visszatért a kánikula, így erre a júliusi hétvégére, csupa szabadtéri programot ajánlunk!
A 47 éves Sofia Vergara nem tud diétázni, de az alakja másról árulkodik
Azt mondja, hogy a mértékletesség a titka, de diétákat rendre elbukja. Mondja az alakján ez nem látszik.
5 otthon elvégezhető gyakorlat, ami gyilkolja a hasi zsírt
Öt szuper gyakorlat, amelynek segítségével elindulhatunk egy egészségesebb úton! A hasi zsír makacs, de nem legyőzhetetlen, és otthon is tehetünk ellene, ha napi 15-20 percig ezeket a gyakorlatokat végezzük!
Barna rizzsel a narancsbőr ellen? Igen!
Helytelen táplálkozás mellett akár tizenéves lányoknak is lehet narancsbőrös a combja, a feneke. A legjobb mód a megelőzés, de ha erről már lekéstünk, akkor is van lehetőség a bőr felületének javítására.
Duci kislányból tündöklő nő lett Radics Gigi
Azt mondja, változtatni csak önmagunkért érdemes, másoknak ne akarjunk megfelelni. Radics Gigi rengeteget fogyott az elmúlt években, a finom ételekről nem akar lemondani, boldog és jól érzi magát a bőrében.
Vízen lebegő piknikasztal hódít a neten
Akik inkább a vízben kártyáznának, uzsonnáznak, és hőségben eszükben sincs kimenni a vízből, azok imádni fogják ezt a lebegő piknikasztalt.
Habzsi-dőzsi: 7 mód, hogy ne hízzon a nyaralás alatt
Csapdák, amik miatt nyaralásról hazatérve képtelenek vagyunk begombolni a nadrágunkat.
Mihalik Enikő fürdőruhás képeit csak csodálni lehet
Egyszerűen imádjuk Mihalik Enikő friss, fürdőruhás képeit.
Mi az a poliol (cukoralkohol), és mit kell tudni róla?
Diéta, vagy betegség miatt, egyre többen törlik az étrendjükből a cukrot. A különböző helyettesítőkről sokat írtunk már, de melyek tartoznak a poliolok, vagyis a cukoralkoholok közé?
Nagyon sokat fogyott Cseke Katinka - fotó
Cseke Katinka életében sok változás történt az elmúlt hetekben. Nemcsak a Jóban Rosszban sorozattól búcsúzott, hanem a túlsúlytól is.
Hitelesen! Táplálkozási tanácsok kismamáknak
Mikre kell odafigyelnünk a várandósság alatt, és hogyan válogassuk össze azt az étrendet, ami mind a mamának, mind a babának megfelel?
7 csodaszép zuhanyzó, ami alatt állandóan énekelnénk
Inspirálódjon ezekkel a csodás zuhanyzókkal!
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.