A viszolygás a fura zöldektől többnyire gyerekkori hiedelmekből táplálkozik, amikor még kóstolás nélkül utasítottunk vissza bármit, ami nem tetszett. Egy tudatos felnőtt is így cselekszik? Lehet, de azért rendszerint egy próbát tesz. Mert a zöldség próbája is az evés.

A 10 leghasznosabb zöldség, ha diétázol

Ezekkel a finomságokkal csak hasznos anyagok kerülnek a szervezetünkbe. Kell ennél több érv a zöldség mellett?

Spenót (100g 7 kcal)

Kitűnő forrása számos vitaminnak és ásványi anyagnak, van benne K- és A-vitamin-, mangán, folsav, magnézium, vas, c-vitamin, B2-vitamin, kalcium, kálium és B6-vitamin, élelmi rost, réz, növényi fehérje, foszfor, cink és E-vitamin. Ezenkívül ismert forrásuk az ómega 3 zsírsavaknak, a niacinnak és szelénnek.

Karfiol (100 g 30 kcal)

Kiváló tápanyagforrás, alig tartalmaz szénhidrátot, és a brokkolihoz hasonlóan nagyon gazdag c-vitaminban. Sok benne az ásványi só, az élelmi rost, ezért hamar jól lehet lakni vele. Akik emésztőrendszeri megbetegedésben szenvednek, azoknak nem ajánlott, mivel a növény magas rosttartalma miatt puffasztó hatású lehet.

Zeller (100 g 24 kcal)

Nyersen érvényesül legjobban a gyógyhatása. A B12-vitaminon kívül B-vitaminkomplex-forrás is, így segíti a fokozott koncentrációt és stresszoldást. Rendszeresen sportolóknak, testedzőknek energiát és jó kondíciót biztosít. Pusztítja a kóros baktériumokat és gombákat a húgyutakban, a vesében, a belekben és a gyomorban, és támogatja az alhasi vérkeringést.

Rukkola (100g 25 kcal)

Magas a vitamin- (A, B2, B5, c és K) és ásványianyag- (kalcium, vas, magnézium, foszfor, kálium, mangán, szilícium) tartalma. Csökkenti a felgyülemlett gyomorsav mennyiségét.

Kelbimbó (100 g 36 kcal)

A káposztafélék általában is nagyon értékes zöldségek, de a kelbimbó ezek közül is kiemelkedik gazdag tápértékével. Vitamin- és ásványianyag-tartalma jelentős: c-vitamin, B-vitaminok, K-vitamin, bétakarotin, valamint kálium, kalcium, magnézium, foszfor, nátrium, vas, kén, króm gazdag forrása.

kelbimbó
Fotó: Shutterstock

Vöröskáposzta (100 g 31 kcal)

Nyersen a leghasznosabb. Salátakészítéskor mindig vékonyra kell szelni, kevés sóval ízesíteni és rövid ideig állni hagyni. Amerikai kutatók 36 féle antocianint azonosítottak a vöröskáposztában. Valóságos ásvány- és vitaminbomba, van benne kálium, kalcium, foszfor, vas, jód, kén, valamint A-, B-, c- és u-vitamin, s többek között erősíti az immunrendszert, részt vesz a sejtek védelmében és regenerációjában, segít a máj méregtelenítésében, enyhíti a gyulladást, és mindenféle gyomor- és emésztési gondra is jó hatással van.

Petrezselyem (100 g 36 kcal)

Értéke magas c-vitamin- és karotin-, valamint igen jelentős ásványianyag-tartalmában rejlik. Káliumtartalma a legmagasabb a zöldségnövények között, ennek tulajdonítható a kiválasztószervekre gyakorolt kedvező hatása. Rendkívül jó hatással van a vér tisztítására. Erős víz- és vizelethajtó, ezért várandós nőknek nagy mennyiségben fogyasztani nem szabad!

Vöröshagyma (100 g 31 kcal)

Kéntartalmú vegyületeket, B1-, B2-, c-vitamint, flavonoidokat, nikotinsavat, vasat, jódot, káliumot, kalciumot, foszfort, szelént és cinket tartalmaz. A hagyma gátolja a trombózis, a vérrögképződés kialakulását, segít megelőzni a koszorúér-megbetegedést. Jótékonyan hat az emésztésre, mivel fokozza az emésztőnedvek termelődését, enyhíti a bélgörcsöket.

zöldség

Lilahagyma (100g 41 kcal)

Csíp is, büdös is lesz tőle az ember, de már-már a csodaszer kategóriájába sorolandó. A kéntartalmú vegyületek, amelyek a lila hagyma csípős ízét és illatát is adják, nagyon hasznosak az emberi szervezet számára, mert méregtelenítő és immunerősítő hatásúak.

Brokkoli (100 g 34 kcal)

Rendkívül gazdag zöldség vitaminokban (c- és K-vitamin-tartalma kiemelkedő), ásványi anyagokban, növényi rostokban. Kutatások szerint nagyon fontos a rákbetegségek megelőzésében. Nemcsak a zöldség virágzata, a zsenge szárak is nagyon értékesek, és érdemes nyersen is megkóstolni, különösen szezonban.

brokkoli

Fotó: Shutterstock

Ez is érdekelhet:

 

Hozzászólások

Kókuszos kölesfelfújt lett az új diétás kedvenc
Ez a könnyen elkészíthető desszert glutén-, laktóz- és cukormentesen készült, és imádni fogod, mert pillanatok alatt megsütheted.
Így készítsd fel a bőröd az őszi szezonra!
Bár még nehéz elhinni, hogy vége a strandolós hétvégéknek, a fröccsözős laza estéknek és a spagettipántos reggeli szetteknek, bizony, tagadhatatlanul itt az ősz és beköszöntöttek a hűvösebb, csapadékosabb napok.
Ősidők óta a legjobb diétás ital, készítsd el jól a teát
Egy ősrégi kínai mondás szerint a tea a hosszú élet itala. Így aztán fontos, hogy minden nap igyál belőle. De pontosan milyet is és hogyan?
Szuper ötletek: így készítsd el a fehérjeport
Azt hiszed, csak a sportolóknak van szükségük fehérjére? Kortól, nemtől és életmódtól függetlenül mindenki étrendjében ott kell lennie ennek a nélkülözhetetlen tápanyagnak, mégpedig megfelelő mennyiségben!
4 szupergyors reggeli kenyér nélkül
Ha diétázol, a reggeli nagy rohanásban nem egyszerű kitalálni, hogy mit egyél. Sokan ezért távoznak üres gyomorral otthonról, pedig ez pokoli egészségtelen. Mutatjuk, a szénhidrátmentes, gyors recepteket.
Szénhidrát nélkül könnyebb: diétás töltött gomba vacsorára
Ebben a kajában alig van hizlaló szénhidrát, szuper diétás és fantasztikusan finom!
Szépségápolás almaecettel: ettől fiatalodik a bőr
A legelszántabb diétázók bizonyosan találkoztak már az almaecettel, hiszen nagyon sokat segíthet a zsírpárnák olvasztásában. De nemcsak belül hasznos, hanem kívül is.
Mit érdemes tudni a kollagénről?
A feszes, hidratált bőr záloga a megfelelő kollagénszint megőrzése.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.