Az egészséges életmódban talán a legnehezebb a bevásárlás: lehetőleg kerüljön minél sokszínűbb választék a kosárba, a választott élelmiszerek legyenek egészségesek, gyorsan elkészíthetők, és ne romoljanak meg hamar, hogy a nagybevásárlásra se kelljen túl gyakran időt szakítani. Összeállítottunk egy listát, hogy ne töltsön túl sok időt a polcok között, és ne feledjen el semmi fontosat.

Egészséges bevásárlólista – Mi kerülhet a kosárba?

Húsok, fehérjék

– Kicsontozott, bőr nélküli csirkemell
Lazac
– Filézett marhahús vagy hátszín
– Pulykaszalonna

Vegetáriánusoknak:

Tofu
– Zöldborsó

Zöldségek, gyümölcsök

– Vörös- és lila hagyma
– Háromféle szezonálisan kapható gyümölcs /decemberben: birsalma, körte, alma, aszalványok, fagyasztott vagy déligyümölcsök/
– Ötféle szezonálisan kapható zöldség /decemberben: cékla, sárgarépa, sütőtök, gesztenye, kelbimbó, lila káposzta, kelkáposzta, karalábé, póréhagyma/

Tejtermékek

Alacsony zsírtartalmú vagy laktózmentes tej
– Alacsony zsírtartalmú natúr görög joghurt vagy egyéb natúr joghurt
Tojás

Választható:

– Parmezán sajt
– Alacsony zsírtartalmú sajt

Tartósított élelmiszerek /ezeket az élelmiszereket, ha teheti, inkább frissen vegye meg, de ha aggódik, hogy megromlik, akkor válassza a konzervet/

– Paradicsomszósz
– Alacsony sótartalmú bab- vagy lencsekonzerv
– Tonhalkonzerv

Olajok, ecetek, fűszerek

Extraszűz olívaolaj
– Fehérborecet
– Mustár
– Alacsony sótartalmú szójaszósz

Választható: Repceolaj, Balzsamecet, vörösborecet, Ketchup, Torma

Gabonafélék

– Magas rosttartalmú gabonapehely
– Zabpehely
– Teljes kiőrlésű zsemlemorzsa
– Édesburgonya

Mindig válasszon legalább egyet az alábbiakból: Teljes kiőrlésű, durumtészta, Gluténmentes tészta, Barna rizs, Quinoa, Bulgur, Kuszkusz

Mindig válasszon legalább egyet az alábbiakból: Teljes kiőrlésű, gluténmentes vagy rozskenyér, zsemle, Teljes kiőrlésű wrap, Extrudált kenyér vagy puffasztott rizs

Szárított gyógynövények és fűszerek

– Fahéj
– Római kömény
– Őrölt pirospaprika
– Rozmaring
– Kakukkfű
– Kurkuma

Ételízesítők

– Tengeri vagy Himalája-só
– Fekete bors (őrölt vagy egész)
– Citrom vagy lime
– Fokhagyma

Fagyasztott ételek

– Vegyes zöldségek
– Hozzáadott cukor nélküli gyümölcsök

Mindig válasszon legalább egyet az alábbiakból:

– Vákuumzárású csomagolt hal
– Rák
– Pulykahús

Ezeket már olvasta?

Hozzászólások

Kókuszos kölesfelfújt lett az új diétás kedvenc
Ez a könnyen elkészíthető desszert glutén-, laktóz- és cukormentesen készült, és imádni fogod, mert pillanatok alatt megsütheted.
Így készítsd fel a bőröd az őszi szezonra!
Bár még nehéz elhinni, hogy vége a strandolós hétvégéknek, a fröccsözős laza estéknek és a spagettipántos reggeli szetteknek, bizony, tagadhatatlanul itt az ősz és beköszöntöttek a hűvösebb, csapadékosabb napok.
Ősidők óta a legjobb diétás ital, készítsd el jól a teát
Egy ősrégi kínai mondás szerint a tea a hosszú élet itala. Így aztán fontos, hogy minden nap igyál belőle. De pontosan milyet is és hogyan?
Szuper ötletek: így készítsd el a fehérjeport
Azt hiszed, csak a sportolóknak van szükségük fehérjére? Kortól, nemtől és életmódtól függetlenül mindenki étrendjében ott kell lennie ennek a nélkülözhetetlen tápanyagnak, mégpedig megfelelő mennyiségben!
4 szupergyors reggeli kenyér nélkül
Ha diétázol, a reggeli nagy rohanásban nem egyszerű kitalálni, hogy mit egyél. Sokan ezért távoznak üres gyomorral otthonról, pedig ez pokoli egészségtelen. Mutatjuk, a szénhidrátmentes, gyors recepteket.
Szénhidrát nélkül könnyebb: diétás töltött gomba vacsorára
Ebben a kajában alig van hizlaló szénhidrát, szuper diétás és fantasztikusan finom!
Szépségápolás almaecettel: ettől fiatalodik a bőr
A legelszántabb diétázók bizonyosan találkoztak már az almaecettel, hiszen nagyon sokat segíthet a zsírpárnák olvasztásában. De nemcsak belül hasznos, hanem kívül is.
Mit érdemes tudni a kollagénről?
A feszes, hidratált bőr záloga a megfelelő kollagénszint megőrzése.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.