Az egyik legnagyobb butaság, amit az egészséges életmódra vagy akár fogyásra törekvő ember elkövethet, hogy kihagyja a reggelit. Hivatkozhat étvágytalanságra vagy időhiányra, a reggeli elhagyása nem csak egészségtelen, de még hizlal is. Adja meg a módját, szánjon rá legalább 15-20 percet, és kezdje a napot teli hassal, energikusan és fitten!

6 tanács az ideális reggelihez

A méret a lényeg!

Bizony, gabonapelyhek esetében még ez is számít. Sokan szeretik reggelente a ropogós gabonapelyheket finom hideg tejjel. ez tökéletes választás, ha teljes kiőrlésűt és természetesen cukormentes terméket fogyaszt. egy felmérés szerint azonban másra is ügyelni kell: méghozzá a méretre, ugyanis minél kisebb a mérete a gabonapehelynek, annál tömörebb az állaga, és annál többet öntünk belőle a tálkánkba reggel. A nagyobb szemű pelyhek szellősebbek, több helyet foglalnak el, így kevesebbet is fogyasztunk belőlük. Válasszuk hát a jó nagy, méretes gabonapelyheket!

Egyen zabot!

Ne higgyen a szkeptikusoknak, hogy a zab csak a lovaknak való! első hallásra talán nem a zabkorpa, zabkása vagy a zabpehely a legdögösebb és legtrendibb reggeli, de ez is van olyan finom, mint a tojásfehérjéből készült rántotta! A zab nagyon lassan, egyenletesen felszívódó szénhidrát, amely hosszú időre laktat, telít, egyenletes szinten tartja a vércukrot. reggeli fogyasztásával akár délig tartó energiát és teltségérzetet szerezhetünk. Főzze fel tejjel, ízesítse mézzel, aszalt gyümölccsel vagy fahéjjal, esetleg egy vaníliarúddal.

Még több reggeli!

Különösen, ha reggel edz. A reggeli edzés beindítja az anyagcserét, olvasztja a zsírpárnákat. Így különösen jár a kényeztető reggeli. De mozogjon a nap bármely szakában, helyezzen nagy hangsúlyt a reggelire. egy kutatás két csoportot vizsgált részletesen. Az egyik csoportban a résztvevők 700 kalóriás reggelit, 500 kalóriás ebédet és 200 kalóriás vacsorát fogyasztottak. A másik csoport tagjai 200 kalóriát ettek reggel, 500 kalóriát délben és 700 kalóriát este, vacsora gyanánt. A végeredmény szerint az első – azaz bőségesen reggeliző – csoport tagjai két és félszer több súlyt veszítettek, mint azok, akik ugyanannyi kalóriát fogyasztottak egy nap alatt, csak másképp elosztva. A reggelije legyen a nap királyi főétkezése, és biztos lehet a fogyásban!

Dúskáljon a fehérjében!

A legjobb módja annak, hogy legalább délig elűzze az éhséget, ha bőséges mennyiségben fogyaszt reggel fehérjét. A fehérje telít, laktat, kitölti a gyomrot és segít leküzdeni az édesség iránti sóvárgást. remek fehérjebomba lehet reggel a sovány tejtermék, maga a tej, aztán túró, tejföl, esetleg joghurt. De legalább ilyen laktató egy-két tojás, sovány sajtféleség vagy natúr sonka. Mindez körítve rostban gazdag nyers zöldségekkel vagy gyümölcsökkel igazán nyerő párosítás.

Gabonára fel!

A fehérje mellett a kiegyensúlyozott és változatos reggeli részei a teljes értékű gabonafélék. Egy kis adag zab- vagy gabonapehely, egy teljes kiőrlésű kifl i, zsemle, egy szelet teljes kiőrlésű vagy rozsos pirítós biztosítja az energiát az idegrendszernek a megfelelő működéshez. kora reggel még nem kell tartani a szénhidráttól, ennyire a testnek, idegrendszernek egyaránt szüksége van. Fontos azonban, hogy ne essünk túlzásba a mennyiségekkel. egy egységnyi bőven elegendő mindenből. ennél nagyobb mennyiség már drasztikusabban megemeli a vércukorszintet, álmosít, tompítja az érzékeket.

Tojásos reggelt!

Egy közepes tojás több mint 5 gramm fehérjét tartalmaz. Hetente kétszer két tojás reggelente igazán jó választás. Érdemes a tojásos reggelit azokra a napokra időzíteni, amikor edzeni is tudunk – legyen az edzés a nap bármely szakában. A tojás nem csak telít, laktat, de kolint is tartalmaz, amely segíti az idegrendszer működését. Ezenkívül jótékonyan hat a koleszterinszintre és mértékkel fogyasztva támogatja az egészséges szívműködést is.

10 nap, 10 különböző reggeli recept – 1. rész

10 nap, 10 különböző reggeli recept – 2. rész

10 nap, 10 különböző reggeli recept – 3. rész

Hozzászólások

Ez lesz az ősz desszertje: szilvás morzsasüti az új diétakirály
Az évszak sztárja a kicsit fanyar, de sütve elképesztően finom szilva. Nemcsak gombócot lehet készíteni belőle, hanem diétás morzsasütit is.
Így lesz sokáig gyönyörű, barna a bőröd
Ahány ország annyi szokás! Utánajártunk, hogy a különböző tájakon, milyen trükkökkel napoznak a nők.
Futás vagy gyaloglás? Melyik a jobb?
Természetesen mindkettő! A rendszeres testmozgás mindenképpen hasznos az egészség megőrzése szempontjából. A sport remek stresszűző, segít az ideális testsúly megőrzésében.
7 könnyű, diétás leves nyárra
Nincs annál egyszerűbb, mint a nyáron diétázni. Sokkal kevesebb ételt kívánunk, viszont több folyadékra van szüksége a szervezetünknek, ami hamarabb a telítettség érzetét kelti.
Ebből a gyümölcsből kell most minden nőnek jó sokat enni
A nők egyik leggyakoribb, kellemetlen tünetekkel járó hiányállapota a vashiány. A gyógyszertári szerek mellett vagy helyett azonban egy finom gyümölcs segítségével is feltölthetjük vasraktárainkat
Kevesebb szénhidrát szenvedés nélkül
Íme, néhány trükk, amelyek segítségével szenvedés és koplalás nélkül tudod csökkenteni a napi szénhidrátbevitelt.
Pollen-pollen keresztallergia – Ezért fontos tudni, hogy pontosan mi okozza a gondot!
Mi az a pollen-pollen, illetve a pollen-étel keresztallergia? Hogyan derül ki, hogy valójában mi okozza a tüneteket, és mit lehet tenni?
A máriatövis 7 tudományosan megalapozott előnye
A máriatövis a Silybum marianum néven is ismert növényből származó gyógynövény. A máriatövisből kivont szilimarin antioxidáns, vírusellenes és gyulladásgátló tulajdonságokkal rendelkezik.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.