Attól kezdve, hogy reggel csörög a vekker, egészen addig, hogy este álomra hajtjuk a fejünket, rengeteg stressznek lehetünk kitéve akár a munkahelyünkön, akár a magánéletben. A gyakori feszültség, rohanás, gyomorideg ellen ajánlott bevetni néhány apró trükköt.

20 stresszoldó módszer, hogy megszabadulj a gyomoridegtől

Lazítás

Iktass be egy kis szünetet. 10-15 percre kapcsolódj ki, gondolj valami megnyugtatóra, szépre. Igyon egy kellemes teát, hallgass nyugtató zenét. Ha otthon kezd el túlzottan zakatolni az agyad, vegyél egy kellemes, illatos fürdőt.

Mozgás

Napjában 20-30 perc testmozgás, mondjuk egy kiadós séta, gyaloglás, kerekezés. formájában már igen hatásos lehet. A fizikai aktivitás a szabad levegőn friss oxigént visz a sejtekbe, mozgásba hozza a bélműködést. És megvan az a nagyszerű előnye is, hogy észrevétlenül leadhatsz így pár felesleges kilót, ha az étkezésedre is odafigyelsz!

 

3 tipp, hogy több boldogsághormont termeljen a tested

 

Érdekvédelem

Napjában többször is fojtogat a harag és a düh, feszül a gyomrod? Egyenes az út a gyomorfekélyhez. Ezt ne engedd tovább: ki vele, mi bánt, ki bántott? Beszélj, vitatkozz, tiltakozz, ha méltánytalanság ér. Mindenkinek joga van megvédenie önmagát!

Illatok

Nyugtató, gyógyító, lazító – melyiknek mi a hatása. A helyzet vagy hangulatod szerint cseppentsen aromaolajat egy tálka vízbe. Hadd töltse be az illat a szobát!

Aromaterápia: Így gyógyítanak az illóolajok!

 

Reggeli

Nem érdemes kihagyni, mert 10 órakor már ingerült lehetsz az éhségtől. Zabpehely natúr joghurttal és friss gyümölcsökkel vagy teljes őrlésű kenyér, sovány fehérje, zöldségek: ennyi már erőt ad a napkezdethez.

Betegségmegelőzés

A biztonságos megelőzés alapja az, hogy időben felismerd a betegséget, például a gyomorral, a bélrendszerrel kapcsolatban. Ha tartósan fennálló panaszaid vannak, kérj mihamarabb időpontot az orvosodtól a soron következő ellenőrző vizsgálatra.

Humor

Jót tesz az egészségnek a nevetés, kutatások is igazolták. Testünk ugyanis nevetéskor boldogsághormonokat szabadít fel, miközben a stresszhormonok szintje csökken.

Az immunrendszer erősítése

A szervezet védekezősejtjeinek 70 százaléka a belekben található meg. Erősítsd őket kiegyensúlyozott, mértéktartó táplálkozással, alkalmankénti tisztítókúrával, bifidus essensisszel.

Igen!

Ez a bátorság, az erő, a hit szava. Mondd ki minél többször, az életre, a mindennapokra, az örömre, a boldogságra. Ne tagadd meg magadtól az örömöket, főleg ne azokat, amelyek karnyújtásnyira vannak.

Gyógynövények

Nagyanyánknak a kisujjában volt: kömény, ánizs, kamilla, menta – az ezekből készült tea oldja a görcsöket, megszünteti a felfúvódást.

Szerelem

Szánj időt tudatosan a párkapcsolatodra! Ha úgy érzed, mostanában a sok stressz miatt kevesebb idő jut egymásra a pároddal, határozzatok meg olyan órákat, napokat, amikor tényleg csak egymással foglalkoztok.

Zene

Forró ritmusok, szelíd dallamok – akármelyik változata van a kedvedre, frissít és erősíti lélekben.

Gyümölcs

Az egészségtudomány napjában ötszöri zöldség- és gyümölcsfogyasztást ajánl. Így láthatod el a szervezetet elegendő vitaminnal és ásványi anyagokkal.

Feszült? Ideges? Segítenek ezek a stresszűző ételek

 

Napirend

Kapkodás helyett dolgozz előre eltervezett és le is írt napi menetrend szerint. Pipáld ki az elvégzett elemeket, s akkor látod majd, mi mindent végeztél. Így erősödik az önbizalmad is.

stressz, idegesség

A mindennapos stressz sokak életét keseríti meg
Fotó: Shutterstock

Állandók

Közös reggeli, meleg tej elalvás előtt, meditáció vagy imádság – egyéni nyugvópontok és fogódzók a napi rohamban. Ne sajnáld rájuk az időt.

Úton a belső béke felé

 

Folyadékfogyasztás

Két-három liter víz vagy tea lenne optimális mennyiség naponta. Ha problémád akad a vécézéssel, mindjárt reggel egy pohár langyos víz a leghatékonyabb segítség.

Szabadság

Fontos, hogy erővel töltekezz fel, és hogy fellélegezzen a tested. Egy rövid kis kiruccanás, kirándulás, túra, városnézés is elég ahhoz, hogy kicsit kiengedj, vagy akár új ötletek jussanak az eszedbe.

 

Magocskák

Rostanyagokra nagy szüksége van a gyomornak ahhoz, hogy könnyebben emésszen. Ezért fontos a zöldségek, gyümölcsök, hüvelyesek, a hántolatlan gabonafélék fogyasztása.

Testsúlyoptimum

Túlsúlyos vagy sovány? Önmegítélésünk gyakorta szubjektív, és ez is felesleges aggodalomhoz vezethet. A valós közelítéshez támpontot ad a testtömegindex, a testösszetételmérés.

 

Emésztőenzimek

A tápanyag elbontásának, az emésztésnek a mesterei. Többek között a kefir, a banán, az ananász (nem a cukrozott konzerv!) és a gyömbér is tartalmaz is tartalmaz jótékony hatású emésztőenzimeket.

 

Csak nyugalom! 4 módszer, ami garantáltan beválik a stressz ellen

 

 

Hozzászólások

Citromos-túrós álomtorta diétázóknak
Ebben az isteni finom sütiben alig van szénhidrát, biztosan nem hizlal, bátran ehetsz belõle több szeletet is!
Mézes fortélyok – Hámlasztás, pakolás és arctisztítás
A méz az egyik legegészségesebb természetes édesítőszer, amely a szépségápolásban is hatékonyan alkalmazható. Használd a bőrápolásban minden nap, más természetes anyagokkal együtt.
Nagyon fontos a nőknek a vas! Mutatjuk, hogy pótold
A vas nagyon fontos szerepet játszik szervezetünk egészséges működésében. Segít oxigént juttatni a sejtjeinkhez, és ha nincs belőle elég, akkor viszonylag hamar jelentkeznek a tünetek.
7 ötlet a nyárra: így lesz dús és egészséges a hajad
Mire elindul a nyári szezon sokka egészségesebb lesz a hajad. Néhány dologra figyelj oda, és akár pár hónap alatt dúsabbá, szebbé varázsolhatod a hajkoronád. Mutatjuk az ötleteket!
Cukormentes álom: kóstold meg a málnát kókusszal
Villámgyorsan elkészítheted, cukor- és lisztmentes, viszont pokoli finom. A málna és a kókusz együtt tökéletes párost alkot, elrontani sem tudod, olyan egyszerű ez a recept.
Kondiveszély! – A 15 legidegesítőbb szokás az edzőteremben
Egy külföldi életmódmagazin az egyik közösségi portálon közvélemény-kutatást végzett arról, hogy melyek a konditerembe járók szerint a legidegesítőbb edzőtermi szokások. Érdekes, de egyáltalán nem meglepő válaszok születtek. A mi kedvencünk például az, ha maguk után nem takarítanak a vendégek.
A legjobb tippek, hogy 70 évesen is fittek legyünk
Kíváncsi vagy, melyik életkorban, mit kellene teljesítened ahhoz, hogy még 70 évesen is egészséges legyél?
3 zseniális tavaszi diétás leves, ezzekből bátran ehetsz
Most már tényleg itt a jó idő, egyre több idényzöldséget lehet kapni a piacon és a boltokban is. Finom, könnyű és nem utolsósorban egészséges ételeket készíthetsz belőle.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.