Oldal kiválasztása
Csörög a vekker, a nap első stresszes élménye… Ezer a teendőnk: kávé az életben maradásért, gyors zuhany, gyors smink, gyors szendvics, irány a munka. Ötven e-mail vár bennünket már reggel, irathegyek az asztalon vagy éppen morcos ügyfelek. Délben futás a közeli büfébe. Végül is került valami a gyomorba, pont elég az elbágyadáshoz. A gyomoridegesség miatt úgysincs étvágyunk. Ha ön is így él, sürgősen változtatnia kell!

20 stresszoldó módszer, hogy megszabaduljon a gyomoridegtől

Lazítás

Iktasson be egy kis szünetet. Egy negyedórára kapcsolódjon ki, gondoljon valami megnyugtatóra vagy szépre. Igyon egy kellemes, fűszeres teát. Ha otthon kezd el túlzottan zakatolni az agya, lazítson a fürdőkádban.

Mozgás

Napjában 20-30 perc már komoly teljesítmény, egy kiadós séta, gyaloglás, kerekezés. A fizikai aktivitás a szabad levegőn friss oxigént visz a sejtekbe, mozgásba hozza a bélműködést. És megvan az a nagyszerű előnye is, hogy észrevétlenül lead így pár felesleges kilót.

Érdekvédelem

Napjában többször is fojtogatja a harag és a düh, feszül a gyomra? Egyenes az út a gyomorfekélyhez. Ezt ne engedje tovább: ki vele, mi bántja, ki bántotta? Beszéljen, vitatkozzon, tiltakozzon, ha méltánytalanság éri. Mindenkinek joga van megvédenie önmagát.

Illatok

Izgató, nyugtató, gyógyító – melyiknek mi a hatása. A helyzet vagy hangulata szerint cseppentsen aromaolajat egy tálka vízbe. Hadd töltse be az illat a szobát.

Enzimek

A tápanyag elbontásának mesterei, velük emészt a gyomor. Ha hiányoznak, az ételek egészben haladnak tovább, és megrekednek. Emésztésserkentőnek kiváló az ananász.

Reggeli

Nem érdemes kihagyni, mert 10 órakor már ingerült lesz az éhségtől. Egy kevés müzli tejjel, teljes őrlésű kenyér, joghurt, friss gyümölcs: ennyi már erőt ad a naphoz.

Betegségmegelőzés

A biztonságos megelőzés alapja az, hogy időben felismerje a betegséget, például a gyomorral, a bélrendszerrel kapcsolatban. Ha tartósan fennálló panaszai vannak, kérjen hamar időpontot a doktortól a soron következő ellenőrző vizsgálatra.

Humor

Jót tesz az egészségnek a nevetés, kutatások is igazolták. Testünk ugyanis nevetéskor boldogsághormonokat szabadít fel, miközben a stresszhormonok szintje csökken.

Immunrendszer erősítése

A szervezet védekezősejtjeinek 70 százaléka a belekben található meg. Erősítse őket kiegyensúlyozott és mértéktartó táplálkozással, alkalmankénti tisztítókúrával, bifidus essensisszel.

Igen!

Ez a bátorság, az erő, a hit szava. Mondja ki minél többször, az életre, a mindennapokra, az örömre, a boldogságra. Ne tagadja meg magától az örömöket, főleg ne azokat, amelyek karnyújtásnyira vannak.

Gyógynövények

Nagyanyánknak a kisujjában volt: kömény, ánizs, kamilla, menta – ezek teája oldja a görcsöket, megszünteti a felfúvódást.

Szerelem

A gyomor most a boldogságtól remeg, s mivel egy falat sem megy le az izgalomtól, csodálatosan kipiheni magát.

Zene

Forró ritmus, szelíd dallamok – akármelyik változata van a kedvére, frissíti és erősíti belülről.

Gyümölcs

Az egészségtudomány napjában ötszöri zöldség- és gyümölcsfogyasztást ajánl. Így láthatja el a szervezetet elegendő vitaminnal és növényi anyagokkal.

Napirend

Kapkodás helyett dolgozzon előre elgondolt és le is írt napi menetrend szerint. Pipálja ki az elvégzett elemeket, s akkor látja meg, mi mindent végzett. Így erősödik az önbizalma.

stressz, idegesség

stressz
Fotó: shutterstock

Állandók

Közös reggeli, meleg tej elalvás előtt, meditáció vagy imádság – nyugvópontok és fogódzók a napi rohamban. Ne sajnálja rájuk az időt.

Folyadékfogyasztás

Két-három liter víz vagy tea lenne optimális mennyiség naponta. Szoruláskor mindjárt reggel egy pohár langyos víz a leghatékonyabb segítség.

Szabadság

Fontos, hogy erővel töltekezzen, s hogy fellélegezzen a test. Használja így a szabadságát. Egyebekben egy kis kiruccanás már elég, hogy valami új az eszébe jusson.

Magocskák

Ballasztanyagokra nagy szüksége van a gyomornak ahhoz, hogy könnyebben emésszen. Ezért fogyasszon teljes kiőrlésű termékeket – kenyérként, tészta, rizs vagy liszt formájában.

Testsúlyoptimum

Kövér vagy sovány? Önmegítélésünk csak szubjektív lehet. A valós közelítéshez támpontot ad a testtömegindex vagy a testzsírszázalék.

LEHETSZ TE IS CÍMLAPLÁNY!

Miért ne lehetnél? Mi egy fotózás az élet nagy harcaihoz képest? Neked semmiség! Nem kell tökéletesnek lenned, egyszerűen csak hinned kell magadban. Hinned kell abban, hogy képes vagy arra te is, amire az influencerek, celebek, színésznők és a sportolók: felvállalni önmagad.Mutasd meg magad és mondd el történted a többi nőnek, hogy lássák, előtted nincs lehetetlen.

Jelentkezz a cimlaplany@mediaworks.hu e-mail címen 2019. november 29-én éjfélig.

Részvételi szabályzat

Stressz – támadás a szépség ellen

Életmódváltás 12 lépésben

Hozzászólások

Fűszerek jótékony hatása röviden
Ezek az intenzív illatú és aromájú fűszerek nem csak feldobják vacsorája ízét, de nagyon jó hatással vannak az egészségre is.
12 hónap, hogy elérjük a célunkat - Így ütemezzünk!
Hamarosan vége a januárnak, és kiderül: sikerül e tartanunk az újévi fogadalmunkat. December végén hajlamosak vagyunk a  valóságtól elrugaszkodott célokat kitűzni.  Aztán telnek a hetek, a hónapok, és a dédelgetett tervekből nem lesz semmi. Még ha január elején a nagy lendülettel bele is kezdünk ebbe-abba, idővel elkopik a lendület, és visszatérünk a régi szokásainkhoz. Mit tehetünk ilyenkor?A coach válaszol!
Herpesz intim helyen, mit kezdjünk vele?
A herpesz több területen is megjelenhet a testen, ám az egyik legkellemetlenebb, amikor intim helyen jelentkezik. Így tudod megkülönböztetni egyéb panaszoktól és problémáktól! A szakorvos válaszo
Szabaduljon meg a cukorfüggőségtől 3 hét alatt
40 kiló. Mármint cukor. Ennyit fogyaszt egy átlagmagyar. Ez egészen brutálisan nagy szám, bár a világ többi részén sem jobb a helyzet. A cukor hatalmát csak akkor érzékeljük igazán, ha megpróbálunk leszokni róla. Nem akármilyen tünetekkel jár a szabadulás. Éppen ezért is érdemes elgondolkodni, szabad-e ennyit enni belőle, hiszen nagy kockázattal jár egészségünk szempontjából.
Ezért baj, ha puffadáskor csak a tünetet kezeljük!
Sokan fordulnak orvoshoz, vagy kérnek gyors segítséget a gyógyszerésztől, bevált praktikát ismerőseiktől puffadás tünetei ellen. Meddig érdemes otthoni praktikákkal próbálkozni és mikor forduljunk mindenképp orvoshoz?
3 kérdés 3 válasz az esemény utáni tablettáról
Ha olyan helyzetbe kerültünk, hogy esemény utáni tablettára van szükségünk, nem árt tudni ezeket az információkat. Megnéztük az interneten megtalálható leggyakoribb kérdéseket a témában, és feltettük őket Dr. Laky Ilona Marcellának, a Budai Magánorvosi Centrum nőgyógyász szakorvosának.
Anyukák a dietetikusnál
A táplálással kapcsolatos problémák, aggodalmak különösen megviselik az anyukákat. Kezdetben a szoptatás okozhat lelki vívódást, majd a hozzátáplálás bevezetése és kivitelezése. Mire ezen túlesünk, máris ott vagyunk a dackorszaknál, amikor „csak azért sem” alapon próbálgatja a határokat és az erejét a csemete, aki ráadásul válogatós is.
6 szokás, ami segít az életmódváltásban
Minden az alapoknál kezdődik, így az életmódváltás is. Nem azt javasoljuk, hogy hatalmas tempóban vágj bele egy új életbe. Napi 6 szokást vezess be az életedbe, amelyek tökéletes alapokat biztosítanak. 
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.